סטימצקי מרחיבה את פעילותה בתחום המוסיקה: רוכשת את חברת icool

חברת icool מפעילה דוכנים להורדה חוקית של מוסיקה ; סטימצקי תבחן את הוצאת הקונספט לחו"ל ; מנכ"ל סטימצקי, איריס בראל, בביקורת על המבצע של צומת ספרים: "למכור ספר בשקל זה זילות"

רשת סטימצקי, שבבעלות קרן מרקסטון, עושה צעד נוסף בהרחבת פעילותה בתחום המוסיקה. הרשת רוכשת את השליטה (60%) בחברת icool המפעילה 3 דוכנים להורדה חוקית של מוסיקה. העסקה כפופה לבדיקת נאותות. סטימצקי סירבה לחשוף היום את סכום העסקה וציינה רק כי הסכום עומד על כמה מאות אלפי שקלים.

icool נוסדה לפני כשנה על-ידי איתי סחיש ושני שותפים. החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת הורדה חוקית של מוסיקה על-ידי בחירת שירים באמצעות מסך מגע והורדתם לדיסק או כל מדיה אחרת. החברה מפעילה היום דוכנים בסינמה סיטי, קניון שבעת הכוכבים וקניון עזריאלי. עם השלמת עסקת הרכישה בכוונתה של סטימצקי לפתוח 10-15 דוכנים נוספים עד לתום השנה הנוכחית, וכן לבחון את הוצאת הקונספט לחו"ל.

מנכ"ל צליל, מיכה יוגב, מסר היום (ג') כי בשלב זה אין כל כוונה לשלב את פעילות דוכני icool ברשתות סטימצקי וצליל, וכי בכוונתם לשקול את הרחבת קו המוצרים הנמכרים ברשתות למוצרים הנמכרים היום בדוכני icool כמו גאדג'טים ועוד.

במקביל, כחצי שנה לאחר רכישת רשת צליל על-ידי סטימצקי, הודיעה היום החברה על מיתוג מחדש של רשת צליל במטרה להעצים את הסינרגיה בין שתי הרשתות. תהליך המיתוג נעשה על-ידי משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי. כמו כן, הודיעה החברה על מתווה לשילוב בפועל של הפעילות בין שתי הרשתות. במסגרת זו תקים סטימצקי חנויות משולבות שיאחדו תחת קורת גג אחת חנות של סטימצקי וחנות של צליל, בדומה לחנות המשולבת שהחברה חנכה לאחרונה בממילא בירושלים. כמו כן, החברה תרחיב ותמתג את פינות המכירה לדיסקים ברשת סטימצקי, תחת השם צליל.

לפי נתונים שהציגה היום סטימצקי, שוק הדיסקים מגלגל כ-250 מיליון שקל. רוב המכר הוא ב-120 חנויות מתמחות הפועלות בתחום. רשת טאוור רקורדס מובילה את השוק עם נתח כספי של כ-30%, אחריה רשת צליל עם נתח כספי של 17% ובמקום השלישי רשת סטימצקי עם נתח שוק של 13%.

בראל: "למכור ספר בשקל זו זילות"

"למכור ספר בשקל זה זילות. אם היו נותנים ספר שני במתנה הייתי פחות כועסת. אנחנו לא נהיה שם". דברים אלה נאמרו היום על-ידי מנכ"ל סטימצקי, איריס בראל, כביקורת על המבצע שערכה לאחרונה צומת ספרים ובמסגרתו מכרה ספר שני בשקל על מגוון רחב של כותרים.

"אני יכולה היום לקחת את כל הספרים של כתר ולתת אותם בשקל, אבל אני לא מאמינה בהצפת חנויות שבבעלות המו"ל שלי. כמות הקוראים לא גדלה בצורה דרסטית ובקצב הזה לא תישאר תרבות במדינת ישראל", הוסיפה בראל.

לדבריה, סטימצקי רשמה אשתקד גידול דו ספרתי במכירות בחנויות זהות וכי "בלי למכור בשקל, אנחנו רשת הספרים עם הרווח הגולמי הכי גבוה בארץ. לסטימצקי יש מחויבות מעבר לשקל הבודד".

רשת צומת ספרים מסרה בתגובה: "ב-5 השנים האחרונות הביאה צומת ספרים למהפך בענף הספרים, והפכה את הספר למוצר נגיש וזמין לכל אחד. רק בשנת 2007 מכרה הרשת 10 מיליון ספרים. בחודשים האחרונים, לאור מבצע ספר שני בשקל, מכירותיה נסקו לשיאים שטרם נראו בענף. הרשת רואה בהצלחה זו הצבעת אמון של ציבור הצרכנים ותמשיך לחפש דרכים יצירתיות לשווק כמה שיותר ספרים לכמה שיותר אנשים".