עובדי msn גילו שפוטרו דרך אמצעי התקשורת

msn ישראל: אם מישהו נפגע, אנחנו מתנצלים

ימים לא פשוטים עוברים על מערכת msn ישראל, אולם הסיפור העצוב ביותר נוגע לאופן שבו התייחסו בעלי הבית לעובדי החברה. התנהלות שמעידה במשהו על הדרך שבה חברות בוחרות לפטר עובדים בתעשיית ההיי-טק והאינטרנט.

ל"גלובס" נודע, כי העובדים שאינם בעלי דרגות ניהוליות - כלומר, כמעט כל עובדי החברה - נאלצו לקרוא באמצעי התקשורת על הפיטורים. אלו שלא הספיקו להתעדכן, הגיעו בבוקר יום ראשון לעבודה כרגיל, והופתעו לקבל מכתבי פיטורים.

חוסר ודאות כללי

בכך הסיפור לא נגמר. הדרך שבה קיבלו העובדים הבכירים ב- msn ישראל את הודעת הפיטורים שלהם הייתה משפילה לא פחות: לאחר שכינסו אותם, הוקראו שמותיהם של הנשארים בחברה ובני המזל התבקשו להיכנס לחדר הישיבות, שם התעדכנו לגבי המתרחש. אלה ששמם לא הוקרא - קיבלו מכתב פיטורים. בסך הכול, מדובר בכ-16 עובדים, שמהווים שליש מ-50 עובדי החברה.

מ-msn ישראל נמסר בתגובה: "אין בדעתנו להתווכח עם תחושות אך אם מישהו נפגע מתהליך זה אנו מתנצלים. כל תהליך של פיטורים ורה-ארגון הוא תהליך מורכב ורגיש, ואינו בשורה טובה שעימה העובדים יכולים להשלים. אנו מקווים כי גם התקשורת תנהג בפרופורציה בעניין זה. מנהלת המעבר, בראשותו של צביקה שיינפלד, מפעילה שיקול דעת מרבי על מנת להשלים תהליך זה בצורה הוגנת, שקופה ורגישה".

אי הוודאות בקרב עובדי msn היא גדולה. בתחילת השבוע הודיעו מיקרוסופט ואינטרנט זהב באמצעות החברה הבת סמייל מדיה, כי הן מפרקות את השותפות ביניהן בהחזקת הפורטל msn ישראל ומיקרוסופט מתכננת לרכוש החוצה את אינטרנט זהב ולהגיע לבעלות מלאה ולתפעל את האתר באופן עצמאי, בדומה למודל לפיו היא עובדת בשאר המדינות.

גורם המקורב ל-msn ישראל מאשר: "כינסו את העובדים לחדר ישיבות, על מנת לקיים עימם שיחה ולעדכן אותם במתרחש. אלה שנשארו בחוץ הבינו שהם מפוטרים. הישיבה הייתה ארוכה מאוד ובה נכח גם אלי הולצמן, מנכ"ל אינטרנט זהב. שרגא מור, מנכ"ל msn ישראל לא ידע דבר על המהלך הזה ובחר מראש להתפטר".

ככל הידוע, העסקה שנחתמה בין מיקרוסופט ואינטרנט זהב בתחילת דרכה של msn ישראל, התבססה על כך שמיקרוסופט יכולה בכל רגע נתון להשתלט על יתר האחזקות, למרות שבפועל החזיקה ב-49.9%, וסמייל מדיה ב-51.1%. אינטרנט זהב השקיעה עד היום 7 מיליון דולר ב-msn ישראל וההערכות הן שהיא הצליחה לסיים את הסאגה הזו בנקודת איזון, ללא רווח.

העובדים שנותרו בחברה חוששים מאי הוודאות, וחלק מהנשארים גם שוקלים לחפש אחר מקום עבודה חלופי. זאת, בשל העובדה שגם הם קיבלו הודעה על-פיה יתכן שבעוד 3 חודשים חלקם ייאלץ לעזוב גם. ל"גלובס" נודע גם כי מחלקת המכירות הארצית נשארה שלמה, ואילו ביתר המחלקות נשארו רק נציגים בודדים מסך העובדים.

ממיקרוסופט נמסר בתגובה שעל-פי ההסכם בינה לבין אינטרנט זהב בתקופת המעבר של שלושה חודשים (עד ה-5 באוקטובר) אינטרנט זהב ממשיכה לנהל את MSN, לרבות כל הסוגיות הקשורות לעובדים.