מבול תערוכות בוגרים מציף את הארץ

בתוך שבוע נפתחות תערוכות בבצלאל, המדרשה לאמנות בבית ברל, שנקר והמכון הטכנולוגי בחולון ; הזדמנות להיחשף לדור הבא של יוצרים, לסמן הבטחות, ולהתבשם מריחה הרענן של אמנות מתחילה

מחר (ה') תיפתח תערוכת הבוגרים של בצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב, השומרת בהצלחה על מעמדה כמוסד הלימודים היוקרתי והמוביל בארץ בתחומים אלה. תערוכת בוגרי המדרשה לאמנות בית ברל תיפתח בשבוע הבא, ובאותו יום תיפתח גם תערוכת הבוגרים של שנקר, האקדמיה להנדסה ולעיצוב ברמת גן. הקדים אותם המכון הטכנולוגי בחולון, שתערוכת הבוגרים במחלקות הפקולטה לעיצוב במכון נפתחו אמש (ג').

ארבעת המוסדות הללו, שלצידם יש להזכיר את האקדמיה ויצו בחיפה, הם אמנם הגדולים והחזקים בשוק אך התחרות הולכת ומתעצמת, ועם הגידול בביקוש ללימודי המקצועות הקריאטיביים קמו מחלקות לימוד מקבילות בבתי ספר ובמוסדות אקדמיים רבים, ברמה גבוהה ביותר. תערוכות הבוגרים הן אחד הכלים החזקים של בתי הספר לאמנות ולעיצוב להצגת ההתמחויות השונות, כמו גם היכולת וההישגים של התלמידים. למעשה הן משמשות כחלון הראווה של בית הספר, מתוך שאיפה לקדם את הבוגרים לתודעת הציבור ולתרום בכך גם להזנת המשק בדור חדש של כוחות יצירתיים.

עם זאת, המודעות הציבורית לתערוכות הבוגרים אינה גבוהה. רוב הפוקדים אותן הם אנשי מקצוע מסורים (אוצרים, אמנים ומעצבים), לצד קרובי משפחה וחברים של הסטודנטים. מבחינה זו זכורה לטוב תערוכת בוגרי בצלאל לפני שנתיים, בשנת המאה לבצלאל, ש"יצאה מהקמפוס" והוצגה בטרמינל הנטוש של נתב"ג. עשרות אלפי מבקרים הגיעו לראות את התערוכה, שהפכה לאירוע קיצי מושך, גם אם לא הוכתרה כבציר המשובח ביותר של בית הספר.

פרט למוסדות הגדולים והידועים, יוצגו בשבועיים הקרובים תערוכות בוגרים גם בבית הספר לאמנויות מנשר בתל-אביב; בית הספר לאמנויות במכללת ספיר, בנגב; בית-ספר מוסררה בירושלים; מחלקות העיצוב במכללת אריאל ובמכללת עמק הירדן; במחלקות לאמנות ועיצוב של סמינר הקיבוצים ובמכון אבני, שבו פועלות לצד המחלקה לאמנות שהיא מהוותיקות בארץ, גם מחלקות לעיצוב תקשורת חזותית, ומחלקה חדשה לעיצוב תעשייתי שבוגריה הראשונים מציגים השנה.