חברת ח.כהן נתיבות במו"מ לרכישת רשת "סופר STORY"

ח. כהן נתיבות מחזיקה ב-50% מרשת "מחסני השוק", שמחזור מכירותיה נאמד ב-480 מיליון שקל

חברת ח.כהן נתיבות, המפעילה שני סופמרקטים בעיר נתיבות, מנהלת משא-ומתן לרכישת רשת "סופר "STORY הפועלת בצפון הארץ, כך נודע ל"גלובס".

לדברי יוסי אשכנזי, המחזיק ב-50% מ"סופר STORY", המשא-ומתן מתנהל לגבי מניותיו של יאיר פיליפ, שותפו המחזיק ב-50% מהרשת.

רשת "סופר STORY" הוקמה במאי 2006 על חורבותיה של רשת קלאבמרקט, על-ידי אשכנזי ופיליפ. אשכנזי שימש קודם לכן כסמנכ"ל הסחר של רשת קלאב מרקט ואילו פיליפ הוא יזם בתחום הנדל"ן. עם קריסתה של קלאבמרקט, רכשו השניים מידי מפרק קלאב מרקט, שמונה סניפים ולאחר מכן פתחו סניף נוסף.

לרשת יש סניפים בקצרין, חצור, מעלות, צפת, קריית-ים (4 סניפים) וקריית-מוצקין. מדובר בסניפים שכונתיים שגודלם בין 500 ל-1,300 מ"ר. מחזור המכירות של הרשת עומד על 85 מיליון שקל בשנה.

המשא-ומתן עם ח.כהן מתנהל לגבי 8 סניפים כאשר בימים אלה אמורה הרשת להשלים את מכירתו של הסניף בקריית-מוצקין לרשת סופר ספיר.

חברת ח.כהן נתיבות נמצאת בבעלות משפחת כהן, המחזיקה גם ב-50% מרשת מחסני השוק. רשת מחסני השוק מונה 8 סניפים ומחזור מכירותיה נאמד ב-480 מיליון שקל.

בשוק מעריכים כי פוטנציאל המכירות של רשת "סופר STORY" גבוה משמעותית ממכירותיה בפועל. בהתייחס לכך אומר אשכנזי: "נכון שיש פוטנציאל יותר גבוה, אבל אני משמש כמנכ"ל קו-אופ צפון (חברת אחזקות בפירוק) ולא נמצא בעסק".

לדבריו, שותפו פיליפ מעוניין לצאת מתחום הקמעונאות ולהתמקד בעסקאות הנדל"ן שלו בחו"ל. עוד אומר אשכנזי כי משפחת כהן מעוניינת ברכישת 100% ממניות הרשת וכי כל עסקה למכירת חלקו של פיליפ טעונה את הסכמתו.

חיים כהן מסר בתגובה: "כרגע זה בשלב ראשוני ואני לא רואה שזה קורה כל-כך מהר".