קרן פלנוס מזנין תעמיד לאורד אשראי של 35 מיליון שקל לרכישת אפסק

המימון שתעניק קרן פלנוס מזנין לאורד מותנה בהשלמת עסקת אפסק ובקבלת אישור הבנקים המממנים של החברה

קרן פלנוס מזנין מקבוצת ויולה פרטנרס, תעניק מימון של 25 מיליון שקל ועוד 10 מיליון שקל תוך שנה לקבוצת אורד , שבשליטת משפחת אדורם וקונצרן שמרוק, הנסחרת בבורסה בתל אביב.

האשראי ישמש את אורד לרכישת השליטה בחברת אפסק תעשיות , מידי שמעון קזנסקי וישראל פלדמן.

יש לציין, כי המימון שתעניק קרן פלנוס מזנין לאורד מותנה בהשלמת עסקת אפסק ובקבלת אישור הבנקים המממנים של החברה.

במסגרת ההסכם נקבע כי תקופת המימון הינה ל-5 שנים, ונושא ריבית של 7% עם אפשרות להמרה למניות אפסק. אורד רשאית לפרוע את ההלוואה בכל עת.

אורד פועלת בתחום של מערכות מתח נמוך, בקרת תנועה, כיבוי אש ותקשורת והיא רואה במימון אפשרות כניסה לשווקים ותחומים חדשים. חברת אפסק תעשיות, הנסחרת אף היא בבורסה בתל אביב, עוסקת בייצור ואחזקת מערכות חשמל, פיקוד ובקרה לתעשייה ומערכות בקרה להולכת נוזלים וגזים, ופעילותה סינרגטית לזו של קבוצת אורד.

במאי 2008 אישר דירקטוריון אורד את התקשרות החברה בהסכם לרכישת השליטה (85%) בחברת א.פ.ס.ק תעשיות מידי בעלי השליטה בחברה.

מומי קרקו, שותף מנהל בקרן פלנוס מזנין, אמר היום: "לקבוצת אורד מוניטין מצויין כקבלן ביצוע מוביל בפרויקטים גדולים של תשתית. אנו מאמינים כי הרכישה תרחיב את היקף הפעילות של אורד בתחום החשמל במידה משמעותית, ותאפשר להנהלה המנוסה של החברה להרחיב את הסינרגיה בין תחומי פעילותה השונים. זאת, על ידי הצעת פתרונות תשתית מקיפים, כמו גם תכנון מערכתי שלם ללקוחות מקומיים ובינלאומיים".

אמנון אדורם, יו"ר קבוצת אורד, אמר היום: "מימון העסקה לרכישת חברת אפסק על ידי קרן פלנוס מזנין, שמתבצע בתקופות בהן חברות רבות נתקלות בקושי להשיג מימון לעסקיהן לאור מצב השווקים, מעיד על יכולתה של אורד לממן ולמנף את פעילותה העסקית בצורה מוצלחת. אנו מאמינים כי שילוב הפעילויות של אורד וא.פ.ס.ק תיצור יתרון מהותי לחברה בפעילותה בארץ ובחו"ל".

קרן פלנוס מזנין מתמקדת במתן אשראי לחברות בשלות, בעיקר מתחומי התעשייה, המסחר והשירותים. השותפים בקרן הם מוטי וייס, מומי קרקו ורותי שמחה והיא מנהלת כ-100 מיליון דולר. פלנוס מזנין נמנית עם קבוצת הקרנות של פלנוס, המנהלת גם קרנות מסוג "Venture Lending", בניהולם של מוטי וייס, רותי שמחה, מומי קרקו ולי-בת נלסון ואשר עוסקות במתן הלוואות לחברות טכנולוגיה.