המהפך של צביה לבייב

לא בכדי פעלה "בתו של" כמעט לבדה במהלכים למכירת קניון רמת-אביב לעזריאלי

אחרי שהפכה, לפחות לפי סגן יו"ר אפריקה ישראל , נדב גרינשפון, ל"שק החבטות" של התקשורת הישראלית, צריך לדעת גם לפרגן לאפריקה ישראל. יזמית נדל"ן שהקימה קניון שכונתי (אמנם בשכונה הכי ממותגת בארץ), העזה להחליט על אפם וחמתם של בעלי החנויות כי תשאיר אותו סגור בשבתות, ובכל זאת הביאה אותו בכל פעם לרף העליון, והוכיחה שניתן להעלות את אותו רף בכול פעם מחדש.

השווי הוכפל

העסקה עם עזריאלי מבטאת לקניון רמת אביב שווי של 2 מיליארד שקל (אפריקה מחזיקה ב-73%). כדי לסבר את האוזן: אותו הנכס, עם אותן זכויות בנייה, הוערך בשנת 2005 על ידי השמאית דברת אולפינר ב-830 מיליון שקל בלבד. בשנת 2006 אותה שמאית העריכה אותו ב-1.2 מיליארד שקל ובדו"ח השנתי של 2007, כשהקניון כבר זכה בכל הסופרלטיבים האפשריים, הוא הוערך ב-1.33 מיליארד שקל.

עזריאלי מכיר היטב את הקפיצות הללו. הגידול בהכנסות הקניון מ-82 מיליון שקל ב-2005 ל-105 מיליון שקל ב-2007 וצפי ל-115 מיליון שקל ב-2008 באו לא מעט על חשבונו (קניון עזריאלי בת"א, קניון איילון ברמת גן וקניון האאוטלט בהרצליה). עזריאלי, שמסכים לשלם עבור נכס מחיר המגלם תשואה חריגה של 5.5%, מביט בעיקר על גרף המגמה ומאמין כנראה שיש עוד לאן לשאוף.

לא בכדי, פעלה צבייה לבייב כמעט לבדה במהלכים למכירת הקניון. בשנים האחרונות, אולי לא מעט הודות לאופי הנובורישי של לבייב הבת (שגם הוליד לא מעט ביקורת), היא זו שהתמסרה בעצמה לשדרוג הקניון.

היא ארגנה בעצמה את "שבוע היהלומים", שבו הציבה בקניון את היהלום הגדול בעולם - 110 קראט, צעד שהעלה את מחזור חנויות התכשיטים ב-25%. היא הביאה לארץ את פטרישיה פילד, הסטייליסטית של סקס והעיר הגדולה והשטן לובשת פראדה, במסגרת "שבוע הסטיילינג" בקניון, מהלך שתרם לדברי הנהלת הקניון לעלייה של 30% בפדיון החנויות.

בתי הקולנוע, ששילמו 29 דולר למ"ר, הוצאו עבור חנויות שמשלמות 70 דולר למ"ר לפחות. אפל נכנסה עם חנות עוגן ראשונה, ועם הבטחה לבלעדיות בכל האזור ועוד.

בסיכומו של יום, לבייב הבת מקווה שמדובר בהרבה יותר ממכירה של קניון. אחרי שהצליחה (מאז נכנסה לתפקיד מנהלת חטיבת הקניונים בינואר 2006) להקפיץ ביותר מפי שניים את שווי הקניון, היא מייחלת לכך שממחר הכבוד שיתנו לה לא יהיה קשור אך ורק להיותה בתו של הבוס הגדול.