משרד המבקר התלונן ללשכת עוה"ד על פרקליטו של אולמרט בעקבות הראיון ל"גלובס"

עו"ד רועי בלכר אמר בראיון ל"גלובס", בין היתר, כי לינדנשטראוס הוא "תקלה" וכי הוא רודף פרסום ; משרד המבקר: "הכתבה כוללת התבטאויות ואמירות כלפי מבקר המדינה שאינן ראויות לעלות על הכתב"

משרד מבקר המדינה הגיש תלונה לוועדת האתיקה של ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין נגד עו"ד רועי בלכר, מפרקליטי ראש הממשלה, אהוד אולמרט. זאת, בעקבות התבטאויותיו של בלכר כלפי המבקר, מיכה לינדנשטראוס, בראיון ל"גלובס" בשבוע שעבר.

בלכר מסר בתגובה: "כשאקרא את התלונה, אגיב למוסדות המתאימים בלשכת עורכי הדין".

בתלונת המבקר, שהוגשה בידי היועצת המשפטית של משרד המבקר, עו"ד נורית ישראלי, נטען כי בעבר נגנזה תלונה נגד בלכר בעקבות התבטאויות כלפי המבקר, וזאת לאחר שקיבל הערה כי לא יחזור על התנהגות זו בעתיד. "נראה לי כי הלקח לא נלמד...הכתבה כוללת התבטאויות ואמירות כלפי מבקר המדינה מפי עו"ד בלכר שאינן ראויות לעלות על הכתב", טוענת ישראלי.

ישראלי התייחסה לקביעת ועדת האתיקה של ועד מחוז תל-אביב מלפני מספר חודשים, לפיה על בלכר ועל שותפו הבכיר, עו"ד אלי זהר, להתנצל במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, על דברים שהטיחו במבקר בעניין פרשת מרכז ההשקעות של אולמרט.

"תהליך החמרה"

בראיון ל"גלובס" אמר בלכר על לינדנשטראוס כי "הוא תקלה. השיקולים האישיים והרצון לקבל פידבק וקרדיט על העבודה שלו נמצאים אצלו במרכז. הוא פשוט רודף פרסום. כל יום מימי השירות שלו הוא מחפש איפה טעה איש הציבור, במקרה שלנו זה אולמרט, וזורק מה שהוא רוצה לתקשורת הרלבנטית".

עו"ד בלכר הוסיף כי "כשמגיע למשרדו תיק לביקורת, לינדנשטראוס מעביר אותו תהליך של החמרה שהוא בלתי נתפס. הוא מוסיף לתיק תוספות שאין להם שום קשר לביקורת, ושמהוות החמרה של ניסוח או הדגשה. המילה 'בלתי ראוי' הופכת ל'פסול לחלוטין' וכדומה, ואת זה הוא מעביר לעיתונות. כך מתחיל מעגל קסמים. הוא מדליף, העיתון מפרסם, תנועת 'אומץ' ו'התנועה לאיכות השלטון' מתחרות ביניהן מי תגיש בג"ץ ראשונה נגד אולמרט, וחוזר חלילה".

משרד המבקר הגיב אז באומרו: "רק לפני 3 חודשים התנצל עו"ד בלכר במכתב רשמי על דברים דומים, שהטיח במבקר המדינה, בעקבות ממצאי דו"ח ביקורת בפרשת "סיליקט דימונה" (מרכז ההשקעות), שנמצאת כעת בחקירת משטרה. הוא התנצל לאחר שוועדת האתיקה של לשכת עוה"ד תבעה זאת ממנו. עוד לא יבשה הדיו על מכתב ההתנצלות שלו, והנה הוא חוזר לסורו. כנראה שככל שמתהדקת הטבעת סביב צווארם של חשודים בשחיתות ציבורית חמורה ביותר, שהוא מייצג, כך הוא חוזר לתקוף את מבקר המדינה. לפיכך, אין מקום להתייחס להשתלחות המופרכת והנחותה, שעו"ד בלכר בחר להשמיע".