"החוב של קבוצת דלק - 3.3 מיליארד שקל עם פריסה לתשלומים של 400 מיליון שקל בשנה. אין לנו בעיית מימון"

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, בראיון ראשון לרגל עשור להשתלטות של יצחק תשובה: "במקרה הגרוע ביותר תמיד אנחנו יכולים להנפיק פעילות כלשהי" ; "הלוואי שהיו לי עוד 8 חברות כמו דלק רכב"

דומה להרבה מנהלים בקבוצת דלק , מעדיף מנכ"ל קבוצת דלק, אסי ברטפלד, לשמור על פרופיל נמוך. למרות שהוא מנהל את אחת הקבוצות הגדולות במשק, נמנע ברטפלד מחשיפה תקשורתית.

ברטפלד עובד בדלק ב-20 השנים האחרונות. דרכו בחברה החלה במודעת "דרושים" בעיתון למשרת כלכלן מתחיל. ברטפלד כמעט לא התקבל לעבודה. בדלק בחרו בהתחלה מישהו אחר לתפקיד, אך כשזה סירב בחרו בברטפלד. ברטפלד התקדם לניהול הכספים של דלק השקעות ולאחר מכן היה גם מנהל דלק השקעות. כאמור, לפני ארבע שנים וחצי מונה לתפקיד מנכ"ל הקבוצה.

בראיון ראשון מספר מנכ"ל קבוצת דלק על עבודתו לצד תשובה ועל האתגרים הצפויים לקבוצת דלק. להלן קטעים מן הראיון, המתפרסם היום (ד') במלואו במוסף "שוק ההון" של "גלובס".

- האם אתה מוטרד מרמת המינוף של הקבוצה?

"החוב הכללי של הקבוצה הוא 32 מיליארד שקל, מתוך זה כ-20 מיליארד הם של דלק נדל"ן בהלוואות נון ריקורס. לקבוצה עצמה יש הלוואות בסך 4.3 מיליארד ומיליארד שקל במזומן, אז החוב שלנו הוא 3.3 מיליארד שקל שנפרס לתשלומים של בערך 400 מיליון שקל בשנה. אני ממש לא מודאג בנוגע לרמת החוב שלנו. במקרה הגרוע ביותר תמיד אנחנו יכולים להנפיק פעילות כלשהי".

מי שהפכה באחרונה לפרת המזומנים המרכזית של דלק היא דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד בישראל. כיום חולשת דלק רכב על 20% ממכירות הרכב בישראל, ומייצרת רווח נקי של יותר מ-100 מיליון שקל ברבעון, שברובו מחולק כדיבידנד. אתמול ליהמן ברדרס נימקה את הורדת ההמלצה שלה לחברה בתוצאות של דלק רכב במחצית השנייה של השנה.

- האם הגידול ברווחי דלק רכב הוא חד פעמי? האם ההאטה במשק תפגע בדלק רכב?

"נתחיל בכך שהלוואי שהיו לי עוד 8 חברות כמו דלק רכב ואני חולק לגמרי על האנליסטים. אני לא יכול תת תחזית, אבל הרבה יבואני רכב היו מוכנים להתחלף עם דלק רכב. לדעתי, נסיים את 2008 בצורה חזקה מאוד. לגבי העתיד היותר רחוק יש לזכור כי בהשוואה לעולם, רמת המינוע שלנו מאוד נמוכה ולא בגלל הפקקים או מצב הכבישים. אנחנו בפיגור של פי 5 ממדינות עם תל"ג זהה לשלנו וזה התפרץ בשנים 2007-2008".

הראיון המלא - במוסף "שוק ההון"

[הרחבה במהדורה המודפסת] [לעיתון הדיגיטלי]