3 תושבי הצפון חשודים בהשתייכות לרשת בינל' שגנבה כסף בעזרת אתרי דמה של בנקים

השלושה נעצרו בעקבות חקירה המנוהלת בגרמניה ; החשד הוא שהרשת הקימה אתרים המתחזים לאתרי בנקים, באופן המפתה גולשים להזין את פרטי החשבון באתר - מה שאיפשר את משיכת כספיהם מהבנקים האמיתיים

מפלג עבירות מחשב ביחידת החקירות הארצית "להב 433" של המשטרה עצר אתמול (א') 3 חשודים תושבי הצפון, שחברו לרשת בינלאומית של עבריינים המנוהלת בגרמניה וביצעו הונאות ענק של בעלי חשבונות בנק במדינות שונות. את הכספים שגנבו הלבינו באמצעות העברות באינטרנט.

מעצרם של השלושה - ויקטור קוזלוב, בן 34 מצפת, דימיטרי פוליאנובסקי, בן 27 מחיפה וגארי למן-קלצלמן, בן 32 מחדרה - הוארך ב-6 ימים. הם נעצרו בעקבות חקירה בינלאומית המנוהלת בגרמניה. החשד הוא שהרשת הקימה אתרי אינטרנט המתחזים לאתרי בנקים, באופן המפתה גולשים תמימים להיכנס לאתר ולהזין את פרטי החשבון, וכן שם המשתמש והסיסמא, מה שאיפשר את משיכת כספיהם מהבנקים האמיתיים.

על-פי החשד, הרשת הבינלאומית הקימה תשתית מחשובית מאורגנת בה הוקמו כמה שרתי מחשב ברחבי העולם כאתרי דמה של בנקים. במשטרה אומרים כי כרגע ידוע רק על בנקים זרים ולא ישראלים. אתרי ה-phishing (גניבת זהויות) פורסמו, בין היתר, באמצעות הדוא"ל וכך נגנבו פרטי החשבונות של קורבנות תמימים.

החשודים השתמשו בסוס טרויאני ששתלו במחשבי הקורבנות השונים, כאשר אלו פותו להיכנס לאתרים שנחזים להיות אתר הבנק שלהם. "כשנכנסים לאתר אתה חושב שנכנסת לאתר שלך", טען נציג המשטרה בדיון. הקורבנות סיפקו לחשודים את פרטיהם האישיים, שם משתמש וסיסמא, וכך איפשרו להם לחדור לחשבונם.

ואולם, מאחר שלבנקים מערכות הגנה נוספות, נדרשו העבריינים למיומנות מיוחדת כדי למשוך את הכספים מהחשבונות. חברי הארגון אף הקימו תשתית מסועפת, שאיפשרה להם להסוות את תנועות הכספים, תוך הקמת חברות שונות והעברת כספים ממקום למקום ובין מדינות, לצורך הלבנתם. בחיפושים שנערכו בבית החשודים ובמשרדי החברה נתפס חומר מחשב רב.

השופטת דורית רייך-שפירא, שהאריכה את מעצר החשודים ב-6 ימים, ציינה כי בחומר הסודי שהוגש לה יש "ביסוס ראשוני לחשדות" וכי מדובר ב"תחילתה של פרשה חמורה מאוד, רבת זרועות ויכולת פגיעה גדולה מאוד".