למרות הלהיט "קונג פו פנדה": ירידה חדה ברווחי אולפני דרים וורקס

הרווחים וההכנסות של דרים וורקס ברבעון השני של 2008 צנחו בכ-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

"קונג פו פנדה", סרטה של דרים-וורקס אנימיישן, עומד להפוך ללהיט בעל הביצועים הטובים ביותר בקרב הסרטים שאינם סרטי המשך ללהיטים קודמים. עם זאת, הסרט, העוסק בפנדה שמשתוקקת להפוך לגיבורת קונג פו, לא הצליח למנוע ירידה חדה ברווח הרבעוני של דרים-וורקס.

ברבעון השני צנחו הרווחים וההכנסות של דרים וורקס בכ-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בגלל ההצלחה שרשם אשתקד הסרט "שרק 3". "שרק 3" הניב הכנסות גדולות יותר ממכירת כרטיסים, ומועד השקתו היה מוקדם במקצת ממועד השקת "קונג פו פנדה". "קונג פו פנדה" הגיע לבתי-הקולנוע ביוני, ולכן מרבית ההכנסות שיניב ישתקפו רק בדו"ח הרבעון השלישי.

"קשה לסרט מקורי לגבור על סרט מסדרת שרק, והקושי גובר עוד יותר כשמדובר בסרט שמושק במועד מאוחר ברבעון", אמר לו קולמן, נשיא דרים-וורקס.

'קונג פו פנדה' הכניס יותר מ-500 מיליון דולר בארצות-הברית ובמדינות האחרות שבהן הוא הוקרן, ותרם 46.4 מיליון דולר מהכנסות הרבעון השני.

דרים-וורקס נמנית עם החברות ההוליבודיות שתמכו בטכנולוגיית HD-DVD של טושיבה, והיא קיבלה כסף מיצרנית מוצרי האלקטרוניקה היפנית כדי להשיק את סרטיה בפורמט הזה. אך כידוע, טכנולוגיית בלו-ריי של סוני היא הזוכה במלחמת הפורמטים, וההסכם עם טושיבה כבר הסתיים, למרות שכ-20 מיליון מהכנסות 'קונג פו פנדה' באו מתשלומי טושיבה.

ברבעון השני הסתכמו הכנסות דרים-וורקס ב-140.8 מיליון דולר, לעומת 222.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי התכווץ מ-61.8 מיליון דולר ל-27.4 מיליון דולר.

במקביל, הודיעה דרים וורקס על השקעה של 85 מיליון דולר בשיפוץ אולפני האנימציה שלה בגלנדייל שבקליפורניה. השיפוץ יכלול את הרחבת אולפן אנימציית ה-3-D, במסגרת אסטרטגיית החברה להשיק את כל סרטיה החדשים ב-3-D החל מהשנה הבאה.

ג'פרי קצנברג, מנכ"ל דרים-וורקס, נמנה עם הפעילים המובילים בהוליבוד לקידום התקנת מערכות הקרנה דיגיטליות בבתי-הקולנוע.