הדולר פתח את החודש וסגר את השבוע בעלייה של 1.3%

שערו היציג נקבע ב-3.515 שקלים ; האירו התחזק ב-1% ושערו היציג נקבע ב-5.472 שקלים ; בסיכום שבועי התחזק המטבע האמריקני ב-0.83%, ואילו האירו ירד ב-0.1% ; בנק הפועלים: התרבו הגורמים התומכים בהיפוך מגמה ובתחילת היחלשות השקל

שוק המט"ח המקומי סיכם היום שבוע מסחר גדוש בהתרחשויות דרמטיות יותר או פחות. החלטת הריבית המפתיעה למדי של בנק ישראל ביום שני, ההודעה על התפטרות רה"מ אולמרט ביום רביעי ונתוני תמ"ג מאכזבים בארה"ב היו העיקריים שבהם.

היום התחזקו שני מטבעות החוץ העיקריים, הדולר והאירו, באופן משמעותי למדי ביחס לשקל. בעולם, נציין, נסחר הדולר במגמה מעורבת ביחס למטבעות העיקריים וללא תנועות חדות.

בהקשר להודעת אולמרט נציין כי מיד לאחריה התחזק הדולר ב-0.65% ביחס לשקל במסחר המאוחר, אולם למחרת נקבע שערו היציג כמעט בלא שינוי. במריל לינץ' כתבו אתמול כי ההתפטרות היא רק רעש רקע וכי היא לא תשפיע כלל על מצב הכלכלה בישראל.

הדולר התחזק היום ב-1.3%, ושערו היציג נקבע ב-3.515 שקלים. שערו היציג של האירו עלה ב-1% ל-5.472 שקלים.

בסיכום שבועי התחזק המטבע האמריקני ב-0.83%, ואילו האירו ירד ב-0.1%.

בנק הפועלים: התרבו הגורמים התומכים בהיפוך מגמה ובתחילת היחלשות השקל

השקל נסחר השבוע במגמה מעורבת מול הדולר, כשהוא מושפע ממספר גורמים מנוגדים. הדולר קיבל תמיכה מול השקל ממגמת התחזקותו בשוק המט"ח הבינלאומי, מבנק ישראל, שממשיך לרכוש 100 מיליון דולר מדי יום, ומהטלטלות הפוליטיות בישראל.

מנגד, השקל קיבל תמיכה השבוע מהחלטת בנק ישראל להעלות את הריבית, שהובילה להרחבת הפער מול הריבית הדולרית ל- 2%. זהו פער הריביות הרחב ביותר שנרשם מסוף שנת 2004.

המסחר בדולר בשוק המט"ח הישראלי יושפע בתקופה הקרובה גם מהתפתחות המסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם, ונראה כי התנודתיות הגבוהה יחסית תימשך בשבועות הקרובים. יחד עם זאת נראה, כי התרבו הגורמים התומכים בהיפוך מגמה והתחלת היחלשות בשער השקל.

בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את התרבות הסימנים להאטה כלכלית בישראל, קיטון בעודף בחשבון השוטף ובתנועות הון של ישראליים לחו"ל ורכישות המט"ח היומיות ע"י בנק ישראל.

[לאתר המט"ח]