רה"מ נחקר שוב בפרשות מעטפות הכסף וראשון טורס; החוקרים: "אולמרט שיתף פעולה"

לדברי חוקרי המשטרה, אולמרט השיב על שאלותיהם ואף הסכים להאריך את חקירתו בשעה נוספת, והאווירה היתה נינוחה ; יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן: מועדי חקירה נוספים יתואמו בזמן הקרוב

במשך 3 שעות נחקר אולמרט בשתי פרשיות: פרשת "מעטפות הכסף" ופרשת "ראשון טורס". הוא השיב על שאלות החוקרים, ולמרות שהוא הקצה תחילה שעתיים בלבד לחקירה, הוא הסכים לבסוף להאריך אותה עוד בשעה. לדברי חוקרי המשטרה, האווירה היתה נינוחה.

יועץ התקשורת של ראש הממשלה, אמיר דן, ציין אף הוא כי ראש הממשלה השיב על שאלות החוקרים, ואף העמיד לרשותם מיוזמתו שעה נוספת מעבר לזמן שתואם מראש. עוד הוסיף דן כי מועדי חקירה נוספים יתואמו בזמן הקרוב.

בתום החקירה מיהרו צוות החוקרים, ובראשם תת-ניצב שלמי איילון, למטה הארצי בירושלים, כדי להיפגש עם ניצב יואב סגלוביץ', מפקד היחידה המיוחדת להב 433, ולעדכנו בממצאים.

בחקירה הבוקר עימתו החוקרים את ראש הממשלה עם החומרים החדשים שנאספו בחיקור הדין בארצות-הברית, וחומרים נוספים שקשורים בפרשת "ראשון טורס", ובהם חשד לכאורה שאולמרט קיבל דמי נסיעות כפולים מארגונים שונים, לפחות ב-12 יציאות שונות לחו"ל, כספים ששימשו בין השאר גם למימון נסיעות בני משפחתו.

במשטרה מקווים כי הם יקבלו לידיהם מספר תאריכים נוספים בהם יוכלו לחקור את ראש הממשלה, וכך לסיים ככל האפשר את חקירתו גם בפרשות הנוספות העומדות נגדו כמו הבית ברחוב כרמייה ומרכז ההשקעות. ההערכה היא כי תוך חודש ימים יסיימו את חקירתו בפרשות "ראשון טורס" ו"מעטפות הכסף", ובכוונתם להמליץ על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה.

בצוות ההגנה של ראש-הממשלה מעריכים כי התפטרותו שלשום תפשט את מצבו המשפטי ותאפשר להם להתנתק מכבלים שעצרו אותם עד היום. "כעת מעמדו של אולמרט יהיה זהה לזה של כל חשוד", הם אומרים, "ואיש לא יוכל לטעון כי הוא נדבק לכסאו".