בנק פועלים: מוקדם עדיין להעריך כי המשבר הכלכלי מאחורינו

לאומי: "במידה ולא יתרחש אירוע חיובי מהותי, גם באוגוסט לא ירוו המשקיעים נחת" ; בפועלים ממשיכים להמליץ עקב הסיכון הגבוה להחזיק רכיב מנייתי נמוך ולהחזיק במניות דפנסיביות מסקטור התקשורת והאנרגיה ; כלכלני לאומי: בשבועות הקרובים המסחר בת"א יתנהל בהתאמה למגמה במסחר בוול סטריט

כלכלני בנק לאומי ובנק פועלים פרסמו את סקירתם השבועית על שוק המניות הישראלי. כלכלני בנק הפועלים אמרו כי "אנו סבורים שרמת הסיכון בשוק המניות המקומי עודנה גבוהה, ועלולה להקרין לשלילה על המדדים המובילים. אומנם מדד יוני הנמוך יחסית, הירידה שנרשמה בשבועיים במחירי הנפט, היחלשות השקל למול הדולר ונתוני שוק העבודה הזריקו מעט אופטימיות לשוק, אולם מוקדם עדיין להעריך כי המשבר הכלכלי מאחורינו".

בפועלים הוסיפו כי העלאת הריבית, שהפתיעה במעט את השוק, התקבלה בשקט יחסי וללא תגובה שלילית בשוק המניות. עם זאת כלכלני הבנק מעריכים, כי כל זמן שלא תחול רגיעה בשוק האמריקני, ישפיע הדבר על כלל השווקים הגלובליים, ובכלל זה גם על הבורסה באחד העם".

על תוצאות הדו"חות של הרבעון השני, שיפורסמו בחודש הקרוב אמרו בפועלים כי הן צפויות להצביע על שחיקה ברווח המצרפי של החברות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהיה למעשה הרבעון האחרון לפני פרוץ משבר הסאב פריים". בפועלים סיכמו את סקירת שוק המניות לשבוע הבא באומרם כי לנוכח רמת הסיכון הגבוהה באפיק המנייתי, המלצתם היא להמשיך ולהחזיק במרכיב מנייתי נמוך, תוך התמקדות במניות הערך הגדולות, שמפגינות יציבות ועוצמה לאורך זמן, ובעדיפות לענפים דפנסיביים, כגון התקשורת (כדוגמת פרטנר וסלקום ) והאנרגיה (כדוגמת פז ).

בבנק לאומי ממליצים המלצה דומה להמלצה של בנק הפועלים. כלכלני לאומי צופים למסחר תנודתי בשבועות הקרובים בבורסה בת"א שתגיב בהתאמה למסחר מעבר לים בבורסות של ארה"ב. בלאומי ממליצים להמשיך ולדבוק בהחזקת מניות דפנסיביות ולשמור על חשיפה מנוכה למניות למשקיעים לטווח קצר.

בלאומי ציינו כי "בסך הכל נחתם חודש יולי בתשואה שלילית במרבית המדדים המובילים". על ביצועי המדדים ההיסטוריים אמרו בלאומי כי "בעשר השנים האחרונות רק 50% מחודשי יולי נהנו מתשואות חיוביות, לעומתם בחודשי אוגוסט בעשור האחרון נרשמה תשואה חיובית רק ב- 40% מהמקרים. זאת יחד עם חוסר הודאות השורר בשוק, מגבירים את הסבירות שבמידה ולא יתרחש אירוע חיובי מהותי, גם באוגוסט לא ירוו המשקיעים נחת.