האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.45% לרמה של 3.531 שקלים

בנק אגוד: עיקר ההאטה במשק צפוי להגיע לקראת סוף השנה ובשנה הבאה ; כלכלני הבנק מוסיפים: המשבר בעולם רחוק מלהסתיים וקיים חשש לסבב מחיקות נוסף

היום, כבכל יום ראשון, לא מתקיים מסחר בין בנקאי במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.45% לרמה של 3.531 שקלים, בפתיחת שבוע המסחר. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 3.515 שקלים, מאחר שהוסיף כ-1.3% לערכו.

בנק אגוד: המשבר בעולם רחוק מלהסתיים וקיים חשש לסבב מחיקות נוסף

אחרי הדיווחים של וול סטריט, אנו עומדים כעת בפני פתיחת עונת הדיווחים בישראל, וכאן, ההאטה מתחילה לחלחל כפי שראינו במדד המשולב של בנק ישראל ובסקר מנהלי הכספים של מפעלי התעשייה. עם זאת, בסה"כ המשק עדיין איתן בינתיים, כאשר עיקר ההאטה צפוי להגיע לקראת סוף השנה ובשנה הבאה". כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית.

הכלכלנים מציינים כי חלק מהירידות של התקופה האחרונה הובילו לכך שנפתחו פערי תשואה בין המחירים, בהם נסחרות המניות ומחירי היעד. כך למשל, דלק רכב, מכתשים אגן, אורמת ואלביט מערכות נסחרות, להערכתם, בתשואת יתר. מבין אלה, צפויות ביום חמישי הקרוב אורמת ומכתשים אגן לדווח.

כלכלני הבנק ממשיכים בהמלצתם על אחזקה של כ-15%-20% באפיק המנייתי, עד התבהרות הכיוון הכללי.

בבנק אגוד מעריכים כי עם או בלי הדולר, מחיר הנפט צפוי במוקדם או במאוחר לרדת. זה אומר שהנפט עוד יכול לטפס, אבל המחירים שלו גבוהים בהרבה מהמחירים הריאלים שהוא אמור לייצג. בנוסף, אם הסחורות ימשיכו את המגמה מטה, הירידות יגיעו בסופו של דבר גם לשווקים בחודשים הקרובים ועשויות למתן את האינפלציה.

לנוכח אי הוודאות האופפת את סביבת האינפלציה לטווח הקצר, כלכלני אגוד ממשיכים להעדיף באופן קל את הצמוד לטווח הקצר, ואדישים בין השקלי לצמוד בטווח הבינוני-ארוך. עדיפות קלה לשקלי הם מוצאים בטווח של 4-6 שנים.

לבסוף, אשר לשוק המט"ח, טווח המסחר בשבוע הקרוב עשוי לנוע בין 3.38 ל-3.54 שקלים לדולר. התנגדות רחוקה מצויה ברמת ה-3.6 שקלים לדולר ותמיכה ב-3.426 שקלים.

[לאתר המט"ח]