פתח תקווה

להקת מחול תל-אביב, ערב גאלה ; פוטנציאל ללהקה מעניינת בעלת שפה ייחודית

מרכז ביכורי העתים בתל-אביב, השייך לעיריית תל-אביב יפו, הודיע על הקמתה של להקת מחול חדשה - להקת מחול תל-אביב, שבאה למלא את מקומה של להקת המחול "מוזע" שפעלה בעבר במקום ונסגרה לפני כשנתיים. את הלהקה ינהלו בני הזוג יערה דולב ועמית גולדנברג, זוכי פרס שר התרבות ליוצרים צעירים 2007, שהביאו עמם את רקדני להקתם "דה דה דאנס" הפועלת מספר שנים באופן עצמאי. לכבוד השקתה של הלהקה החדשה התקיים ערב גאלה במסגרת אירועי מחול לוהט במרכז סוזן דלל, ובו הוזמן הקהל לצפות בקטעים מעבודות קודמות של הלהקה, במתכונת מחודשת.

לפני המופע עלה עמית גולדנברג על הבמה וסיפר בהתרגשות על ציפיותיו מהמהלך, תוך הדגשת העובדה שמדובר במפעל גדול שבו לצד הלהקה יתקיים בית ספר להכשרת רקדנים בניהולה של הגברת נעמי פרלוב, כמקובל באירופה. "כשהייתי בן שש עשרה למדתי בבית הספר למחול שליד בית האופרה באנטוורפן. שם מאוד ברור ומקובל שלצד להקה מקצועית פועל בית ספר שניזון מהלהקה ובוגריו רוקדים בה".

זהו אכן אירוע מבורך שכן מאז סגירת להקת המחול "בת דור", שבמשך שנים רבות קיימה בית ספר מצוין לצד להקה מקצועית בעלת סטנדרטים עולמיים, נוצר חלל שהיה צורך למלא.

על-פי הערב נראה שהעתיד אכן ורוד והנה קם מוסד ראוי בתל-אביב, להקה שמנהליה מצהירים כי מטרותיהם הן: "לקדם את אמנות המחול ברמה הגבוהה ביותר, לפתח שפת מחול ייחודית, לעודד יצירה מקומית וליצור דיאלוג חברתי קהילתי עם דגש לחינוך במחול".

בחלקו הראשון של הערב עלתה "זמן לבן" מאת חנוך בן דרור, למוזיקה של אלביניוני, יצירה מרגשת ואסתטית, וקטעים מתוך יצירות של עמית ויערה - דואט מתוך "32 דקות של אהבה" למוזיקה של באך בביצועם, וקווינטט מתוך "6.3" - עבודה בתהליך המעוררת סקרנות ורצון לצפות בכורתה הרשמית שתתקיים באוקטובר. בחלקו השני עלתה היצירה "דה דה" שנוצרה לפסטיבל ישראל 2007, שכמו היצירות האחרות של הזוג יש בה שפת תנועה מעניינת המתאפיינת בקווים נקיים ובמידה מסוימת של תיאטרליות תנועתית, וקומפוזיציות טובות ויפות, אך היה בה משהו לא מגובש מבחינה רעיונית, בפרט בחלקה האחרון שבו עומדת דולב והרקדנים ניגשים אליה ועושים איזושהי מחווה פיזית, למוזיקה המוכרת של nouvelle vogue. זה נראה כמו אימפרוביזציה בסטודיו והבחירה לסיים כך את הערב הייתה לא ברורה.

מקטעי היצירות שהועלו ניתן להתרשם מרמת ביצוע מצוינת של כל ששת הרקדנים המרכיבים את הלהקה, ובעיקר של מיכאל גטמן, רקדן נפלא שרקד עם הזוג בלהקת "בת שבע" וחזר ארצה לאחר שהות ארוכה באירופה, שם עבד בין השאר עם אמנדה מילר וויליאם פורסיית'.

למרות שהייתה חסרה תעוזה נראה שיש כאן פוטנציאל ללהקה מעניינת בעלת שפה ייחודית, שחבריה מכירים זה את זה לאורך שנים (רובם רקדו יחד בלהקת "בת שבע"). בסיוע ידה הבטוחה של מנהלת החזרות נעמי פרלוב המלווה את הזוג מתחילת דרכם כיוצרים עצמאיים, תקציבים מוגדלים ומקום מסודר לעבוד בו, נקווה שההבטחה תתגשם והזוג דולב וגולדנברג יצליחו לעמוד במטרות הטובות שהציבו לעצמם. *