שרגא ברוש חוייב לשלם כ-260 אלף שקל לחברת גלובל תובלה בינלאומית

ביהמ"ש דחה את התביעה על סך כ-600 אלף שקל שהגיש ברוש נגד החברה הבינלאומית וחייבו בהוצאות משפט בסך 40 אלף שקל - ומאידך החליט לקבל את תביעתה הנגדית של גלובל ובעלי מניותיה

שרגא ברוש, יו"ר התאחדות התעשיינים, חוייב בבית משפט השלום בתל-אביב בתשלום סך של כ-262 אלף שקל לחברת גלובל תובלה בינלאומית. בית המשפט דחה את התביעה על סך כ-600 אלף שקל שהגיש ברוש נגד החברה הבינלאומית וחייבו בהוצאות משפט בסך 40 אלף שקל, ומאידך החליט לקבל את תביעתה הנגדית של גלובל ובעלי מניותיה, שהוגשה באמצעות עו"ד יצחק בכר.

ברוש והחברה שבבעלותו, י. ברוש שיווק ושירותים, טענו כי במסגרת ההסכם שחתמו בדצמבר 1997 עם גלובל לרכישת השליטה בחברת איילת ברקן, הם שילמו להם ביתר בגין מצגי-שווא כ-600 אלף שקל. גלובל ובעלי מניותיה טענו מנגד כי ברוש וחברתו לא שילמו להם את הפרשי ההצמדה שהתחייבו לשלם.

השופטת רונית פינצ'וק-אלט קבעה כי ברוש לא עמד בנטל האלמנטרי להוכחת טענותיו בדבר מצגי-שווא של גלובל ובעלי מניותיה, שגרמו לו לשלם סכום כלשהו ביתר. לדבריה, על הטוען כי חתם על סכומים לא נכונים בחוזה בשל כך שהוטעה על-ידי רעהו, להוכיח את הגילוי המאוחר, וכן אין זה סביר כי מי שמוכן ובמיוחד במסגרת עסקית לשאת בחוב לבנק, לא יבדוק את המסמכים הקשורים לחוב זה ויוודא את שיעורו.

בנוגע לתביעת גלובל, קבעה השופטת כי ברוש לא העלה כל טענה מהותית לגבי התחייבותו לתשלום הפרשי ההצמדה, ולכן יש לתת לה תוקף. (ת.א. 14620/05).