קובלנה לכנסת: לאסור על יו"ר ועדת הכלכלה החדש לדון במשק הדלק בשל ניגוד עניינים

ועדת האתיקה של הכנסת צפויה לדון בקובלנה שהגיש הפורום המשפטי למען ארץ ישראל נגד ח"כ ישראל חסון ; חסון בתגובה: "גופים קיקיוניים מנסים להפוך את ועדת האתיקה למשרד יחסי ציבור"

ועדת האתיקה של הכנסת צפויה לדון בקובלנה שהגיש הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, בבקשה לאסור על יו"ר ועדת הכלכלה הנכנס, ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו), לנהל את דיוני הוועדה הקשורים למשק הדלק, מחשש לניגוד עניינים.

לטענת אנשי הפורום, על חסון למשוך את ידיו מטיפול בנושאים הקשורים במשק הדלק מאחר שבעבר היה בעליה של חברת "חסון אנרגיה בע"מ" ואף החזיק ב-40% ממניותיה של החברה.

בסביבתו של חסון הבהירו הבוקר כי חסון אינו עומד בראש החברה מאז נכנס לכנסת וכי כיום החברה אינה פעילה. עוד אמרו כי מניותיו הועברו לנאמנות.

"מעורבות במשק הדלק"

מנגד, נטען עוד על-ידי הפורום כי על חסון להימנע מלנהל את דיוני הוועדה גם בכל הקשור לסוגיות הנוגעות לקשרים שבין ישראל לרשות הפלסטינית בתחום הדלק, שכן לטענת אנשי הפורום שותפו לשעבר של חסון לעסקים, עובדיה קוקו, שימש ספק הדלק הגדול של הרשות.

"לנוכח עסקיך וקשריך העסקיים, עלול להתקיים ניגוד בין חובותיך הציבוריים לפעול כנאמן הציבור לטובת הציבור לבין ענייניך העסקיים והפרטיים והרצון להיטיב עם שותפים לשעבר", כתבו אנשי הפורום בפנייה לחסון. "לנוכח מעורבותך האישית העמוקה במשק הדלק והאחזקות שלך בחברת 'חסון אנרגיה בע"מ' מתעורר חשש כי יילקחו בחשבון האינטרסים העסקיים שלך ושל שותפיך בבואך להביע עמדות ולקבל החלטות בעניינים הנוגעים למשק הדלק, הסדרתו והפיקוח עליו. ככל שתטפל בעניינים הנוגעים למשק הדלק, שבו פעלת לפני בחירתך לכנסת, קיים חשש סביר כי תעמוד במצב של ניגוד עניינים", הוסיפו.

תקדים הירשזון

בפורום נסמכו על החלטת ועדת האתיקה שהטילה בעבר מגבלות על ח"כ אברהם הירשזון, שכיהן כיו"ר הסתדרות העובדים הלאומית ומונה לשר אוצר כשבנו היה מסובך בחובות לבנקים. ועדת האתיקה קבעה אז כי על הירשזון להימנע מלעסוק בשורה ארוכה של עניינים כדי למנוע מראית עין ולזות שפתיים.

חברי הפורום אף פנו לחסון וביקשו ממנו ליידע את ועדת הכנסת ואת ועדת הכלכלה על העיסוק הקודם בשוק הדלק.

משה קלוגהפט, יועץ התקשורת של חסון, מסר בתגובה כי "גופים קיקיוניים מנסים להפוך את ועדת האתיקה למשרד יחסי ציבור".