רונן קריסטל מתנגד לפירוק חברת האם של ג'ולקס: שווה 98 מיליון שקל ואינה חדלת פירעון

הגיש לביהמ"ש התנגדות לבקשה למינוי מפרק זמני לחברת אביחי השקעות, שהגישה חברת מסינגהאם בטענה לחוב של 5 מיליון דולר

רונן קריסטל, היו"ר ובעל השליטה בשלד הבורסאי ג'ולקס שוקי הון, טוען כי חברת אביחי השקעות שבבעלותו שווה כ-98 מיליון שקל ואינה חדלת פירעון. קריסטל הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב התנגדות לבקשה למינוי מפרק זמני לאביחי, שהגישה חברת מסינגהאם בטענה לחוב של 5 מיליון דולר.

קריסטל רכש את השליטה בג'ולקס באמצעות חברת אביחי. במימון הרכישה סייעה חברת קרלטון שבשליטת ג'ונתן קולק (אחיינו של טדי קולק) ואלי אביטל. השניים הלוו לקריסטל 5.1 מיליון דולר בתמורה לשעבוד מניות ג'ולקס לטובתם.

מוקדם יותר באותו יום חתם קריסטל על הסכמים עם מסינגהאם, שבשליטת האחים רונלד ואלן קפלן - בבהסכם אחד לווה ממנה 850 אלף דולר, ובשני הועמדו חובות העבר שלו כלפיה על 2.7 מיליון דולר. קריסטל טוען שהתחייב לשעבד את מניות ג'ולקס למסינגהאם רק כעבור חצי שנה, מתוך מחשבה שעד אז יכניס משקיע נוסף לחברה ויוסר השעבוד לטובת קולק.

אלא שמסינגהאם טוענת בבקשת הפירוק כי כלל לא ידעה על המימון שקיבל קריסטל מקרלטון ואביטל, וכי בהסכם הוא התחייב שלא לקחת על עצמו כל התחייבות או שעבוד נוספים, העשויים להשפיע לרעה על יכולתו לפרוע את החוב כלפיה. לטענתה, אביחי חדלת פירעון וקיים חשש שקריסטל מבריח נכסים או מבצע העדפת נושים אסורה.

קריסטל טוען בתגובה, באמצעות עוה"ד אופיר צברי ואמיר פינטו ממשרד צברי-יובל, כי לפי הערכות, שווי אביחי הוא כ-98 מיליון שקל. לדבריו, מסינגהאם העלימה מבית המשפט עובדות רבות, ובהן שטרם הגיע מועד פירעון ההלוואות לטובתה, וכן שהאחים קפלן היו מעורבים בכל פעולותיו לשעבוד מניות ג'ולקס לקרלטון וידעו עליהן עוד לפני התרחשותן.

פשרה עם קרלטון

בתוך כך, הגיע קריסטל לפשרה עם קרלטון ואביטל, שביקשו להעמיד את החוב כלפיהם לפירעון ולממש את השעבוד על המניות, בשל חקירת רשות ניירות ערך נגד קריסטל, בחשד שמשך מג'ולקס 8 מיליון שקל שלא כדין. באמצעות עוה"ד יעקב אנוך, יוגב יניב ודורי גרוסמן ממשרד מ. פירון, הם תבעו מקריסטל ואביחי 3.3 מיליון שקל.

לפי הפשרה, יקבל קריסטל אורכה של 5 חודשים להסדרת החוב, כשצו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא נגדו בוטל בהסכמה. קריסטל אף התחייב להתפטר מתפקיד יו"ר ג'ולקס ולפעול כדירקטור למינוי יו"ר מטעמם של קרלטון ואביטל. בעקבות ההסכם הודיעה ג'ולקס לבורסה שהיא רואה בקרלטון ובאביטל בעלי שליטה בחברה.