מינואר 2009: קנס של 150 אלף שקל לבעל עסק שלא יציין את מחיר המוצר ל-100 גרם

ועדת הכלכלה אישרה את תקנות התמ"ת המחייבות בתי עסק לציין, לצד מחירו הסופי של המוצר, גם את המחיר ליחידת מידה ; התקנות לא יחולו על סיגריות, בקבוקי יין, איפור, תרופות ומוצרים במשקל 100 גרם או פחות

בעלי עסק שלא יציינו על גבי המוצר גם את מחירו היחסי ל-100 גרם, ייקנסו משנת 2009 בקנס של עד 150 אלף שקל. ועדת הכלכלה אישרה היום (ב') את תקנות משרד התמ"ת המחייבות בתי עסק לציין לצד מחירו הסופי של המוצר גם את המחיר עבור יחידת מידה.

על-פיי התקנות, שייכנסו לתוקף בינואר 2009, יחויבו בתי עסק ששטח המכירה שלהם גדול מ-100 מ"ר לציין על כל מוצר, בנוסף למחירו, גם את המחיר ליחידת מידה. עם זאת, התקנות לא יחולו על סיגריות, בקבוקי יין, איפור ותרופות ומוצרים שמיוצרים במשקל של 100 גרם או פחות.

לפני יותר משנה הוגשה בכנסת הצעת חוק דומה, ע"י ח"כ יצחק זיו, אולם משרד התמ"ת העדיף לעכב את קידומה ולהציע את התקנות שלהלן.

"מדובר במהפכה המעניקה לצרכן את הכלים לבצע השוואה בין המחיר האמיתי של המוצר בעת שהוא עומד אל מול שפע מוצרים המוצע לו על המדפים בגדלים ומחירים שונים", אמר היום יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן. "כיום מוצעות סדרות של מוצרים במשקלים ונפחים שונים ומחירים שונים והצרכן מתקשה לחשב מהו המחיר הנמוך ביותר. פרסום המחיר ליחידת מידה יעודד מכירת אריזות חיסכון והוזלות במוצרים גדולים יותר".