יום אחרי החלטת הריבית בארה"ב: הדולר ירד בכ-0.17% ושערו היציג נקבע ב-3.55 שקלים

האירו איבד 0.21% ושערו היציג נקבע ב-5.4917 שקלים ; פריקו: הצמצום בעודף בחשבון השוטף במאזן התשלומים, ההרעה בנתוני התעסוקה והחשש מגלישה להאטה עשויים לתרום לחולשת השקל ; פינוטק: ה'פד' החליט שלא להחליט; תיתכן העלאת ריבית של כ-0.25% באוקטובר

המסחר הבין בנקאי במטבע חוץ מתנהל בהתחזקות קלה של השקל. ביום שאחרי החלטת הריבית של ה'פד', שבה נותרה הריבית ללא שינוי בשיעור של 2% למשך 6 השבועות הבאים, נחלש מעט הדולר, ונסחר היום סביב שערו בחודש אפריל האחרון.

נזכיר כי ב-30 במאי 2008 הגיע המטבע האמריקני לשפל של 3.233 שקלים. מאז הדולר במגמת עלייה, כשהוסיף לערכו כמעט 10%.

בהודעה הנלווית להחלטת הריבית הודגשה הדאגה מהתפרצות האינפלציה, ונאמר כי המשק האמריקני ייאלץ להתמודד מול קשיים שיכולים לגרור אותו למיתון. חברי וועדת השוק הפתוח אמרו כי הם חוששים מהאטה נוספת בשוק העבודה, וכי המגזר הפיננסי בארה"ב ימשיך להיות תחת לחץ.

בעולם נסחר הדולר במגמה מעורבת ביחס למטבעות העיקריים.

הדולר נחלש היום בכ-0.17% ושערו היציג נקבע ב-3.55 שקלים. האירו איבד 0.21% ושערו היציג נקבע ב-5.4917 שקלים.

Easy-Forex: סימני שאלה לגבי כוונותיו העתידיות של ה'פד'

לאחר החלטת הריבית בארה"ב אמש, בה לחצים אינפלציוניים גוברים בארה"ב, מנעו מהבנק מלהוריד את הריבית במדינה חרף ההאטה הניכרת בשוק העבודה והמשבר הפיננסי, הדולר שמר על כוחו מול מירב המטבעות העיקריים נוכח העובדה שחבר 'פד' אחד תמך בהעלאת הריבית והותיר סימני שאלה לגבי כוונותיו העתידיות של ה'פד'.

טרם ההחלטה פורסם מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים אשר יצא גבוה מהערכות המוקדמות וסיפק גם הוא רוח גבית לכוחו של הדולר.

פינוטק: ה'פד' החליט שלא להחליט

בהתאם לציפיות פירסם אתמול הפדרל ריזרב כי הריבית בארה"ב תיוותר ללא שינוי ברמה של 2.00%, אך לא יצאה כל הכרזה שעשויה לרמוז באופן ממשי על המהלכים הצפויים לחודשים הבאים. ההחלטה התקבלה ברוב של 10 קולות מול 1 בלבד.

הפדרל ריזרב החליט שלא לקחת החלטה והותיר את המצב ללא שינוי, אמנם לא התקבלו רמזים ממשיים לגבי המדיניות הצפויה בארה"ב ועדיין קיימת סכנה מהאטה כלכלית במשק, אך בהינתן סיכוני האינפלציה אין לשלול העלאת ריבית של כ-0.25% בחודש אוקטובר הקרוב.

המגמה של הצמד דולר-שקל מונעת ברובה ע"י כיוונו של הדולר בזירה הגלובלית. חולשתו של השקל היא בלתי נמנעת על רקע התאוששותו של הדולר ביחס למרבית המטבעות בעולם. זאת למרות מספר חדשות טובות לשטר הישראלי, וביניהן השלמת השלב הראשון בתהליך הקבלה לארגון ה-OECD (ארגון המדינות המפותחות).

כמו כן אמש התבשרנו על עליה של 1.2 מיליארד דולר ביתרות המט"ח לרמה של 32.5 מיליארד דולר. כעת המומנטום נשמר עם הדולר, כשרמת ההתנגדות המשמעותית הבאה ניצבת על 3.65 שקלים.

פריקו: הצמצום בעודף בחשבון השוטף במאזן התשלומים, ההרעה בנתוני התעסוקה והחשש מגלישה להאטה עשויים לתרום לחולשת השקל ולהתחזקות הדולר

המסחר אמש התנהל על רקע הציפייה בשווקים לישיבת ועדת השווקים של הבנק המרכזי האמריקני. התחזקות הדולר נתמכה אמש בירידות הנמשכות במחירי הדלקים בעולם וכן בעליות מדדי המחירים בארה"ב באחרונה, דבר אשר עשוי לתמוך במהלך עתידי של העלאת שער ריבית הדולר.

התחזקות הדולר לעבר שיא של 7 שבועות, הינה על רקע הירידה החדה במחירי הסחורות הדלקים (מחיר החוזים על הנפט לחודש ספטמבר ירד אמש לשיא של 3 חודשים לעבר רמת 118 דולר לחבית נפט).

הצמצום בעודף בחשבון השוטף במאזן התשלומים, לצד ההרעה בנתוני התעסוקה והחשש מגלישת המשק להאטה, כל אלו עשויים לתרום לחולשת השקל ולהתחזקות הדולר, מהלך העשוי לקבל תמיכה גם משוקי חו"ל עם התחזקות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים.

[לאתר המט"ח]