אומ"ץ למבקר המדינה: "חשד לניגוד אינטרסים בגיבוש הרפורמה בשוק הטלוויזיה"

טוענת: "התוצאה המעשית של הרפורמה שמתכנן האוצר הינה הענקת זריקת עידוד כספית משמעותית לשני הערוצים - כאשר הנפגעים העיקריים יהיו הצופים"

תנועת אומ"ץ קובלת בפני מבקר המדינה על חשש למנהל לא תקין ברפורמה המתוכננת בשוק הטלוויזיה. הבוקר פנתה אומ"ץ אל מבקר המדינה בדרישה שיבדוק חשש לניגוד אינטרסים ומנהל לא תקין בפעילותו של הממונה על התקציבים במשרד האוצר, רם בלינקוב, בפרשת הרפורמה בשוק הטלוויזיה שמתכנן משרד האוצר להכניס לחוק ההסדרים.

במכתב ששלח יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נכתב כי "בימים האחרונים פורסם בכלי התקשורת על רפורמה חדשה בתחום התקשורת שמכין משרד האוצר ביוזמתו ובטיפולו של הממונה על התקציבים במשרד, רם בלינקוב. במסגרת זו יינתנו אישורים לחברת הכבלים HOT ולחברת הלוויין yes לשדר החל מראשית 2009 פרסומות בהיקף משמעותי. במקביל יתאפשר לערוצים אלו לשדר שידורים זולים ולהקטין את כמות התוכניות. התוצאה המעשית של הרפורמה הינה הענקת זריקת עידוד כספית משמעותית לשני הערוצים הללו על חשבון רמת תוכניותיהן כאשר הנפגעים העיקרים יהיו הצופים".

תנועת אומ"ץ סבורה כי "הממונה על התקציבים, בלינקוב, היה חייב לפסול את עצמו מלעסוק בנושא זה לאור העובדה שהוא כיהן בעבר כמנכ"ל חברת HOT והוא לכאורה נוהג בניגוד אינטרסים חמור גם אם עבר תקופת צינון".

עוד טוענים באומ"ץ כי בשעתו נקבע כי כל רפורמה בשוק הטלוויזיה תצא לפועל רק אחרי שוועדה ציבורית בראשותו של פרופ' ראובן גרנאו תיתן את דעתה על הנושא הרגיש הזה, אבל משרד האוצר נהג כאן לכאורה בדרך של "מחטף".

כאמור, פנייה זו באה בעקבות ניסיונותיו של משרד האוצר לבצע רפורמה בשוק הטלוויזיה אשר כוללת חבילה צרה בכבלים ובלוויין, פתיחת שוק הפרסום לכבלים וללוויין וכן מעבר משיטת הזיכיונות הנהוגה כיום בערוצים המסחריים לשיטת רישיונות.

במשרד האוצר עומלים בימים אלה על הכנסתה של הרפורמה לחוק ההסדרים שיוגש בימים הקרובים. במשרד התקשורת תומכים ברפורמה, אולם מבהירים כי מבחינתם, "הכל או לא כלום". המשמעות היא שמשרד התקשורת, שהעדיף לבצע קודם הכנסת הרפורמה לחוק ההסדרים עבודה מקיפה על שוק הטלוויזיה, מסכים ללכת עם האוצר למהלך זה של הכללתה בחוק ההסדרים, אולם מבהיר כי אין הוא יסכים רק לרפורמה חלקית.

בלניקוב הפנה את הטענות של אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה.