עובדי מס הכנסה מאיימים בעיצומים אם לא יקבלו תגמול על יישום מס הכנסה שלילי

יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרידלוב: "הוסיפו לנו 30 מטלות בתוך שנתיים; המערכת תוציא בשנה הקרובה עד 2 מיליארד שקל על הפעלת מס הכנסה שלילי - אז אי-אפשר לתת לעובדים תוספת של 80 מיליון שקל?"

עובדי מס הכנסה מאיימים לנקוט עיצומים לאחר ט' באב אם המגעים עם האוצר בנוגע לדרישתם לתגמול על מטלות נוספות, בין היתר יישום מס הכנסה שלילי, לא יניבו פרי - כך אומר יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרידלוב. העובדים מאיימים כי לא ייתנו שירותים בשעות אחר-הצהריים ולא יקבלו קהל.

לדברי פרידלוב, "הוסיפו לנו 30 מטלות בתוך שנתיים. יש לנו עורכי דין ורואי חשבון שיכולים להרוויח פי כמה בשוק הפרטי, וכאן הם מקבלים שכר ממוצע. המערכת מתעתדת להוציא בשנה הקרובה עד 2 מיליארד שקל על הפעלת מס הכנסה שלילי, אז אי-אפשר לתת לאותם עובדים תוספת של 80 מיליון שקל? בכל מקום בעולם אנשי מס מקבלים שכר גבוה. כיום, ברמת השכר הנוכחית, אני לא יכול לעצור אנשים מלפרוש לשוק הפרטי ולקבל שכר גבוה בהרבה".

גורמים באוצר אמרו, כי הם מוכנים להוסיף תקנים במקומות שיוכח שיש תוספת עבודה, ואולם תוכנית מס הכנסה שלילי מופעלת ברובה באופן ממוכן, ללא תוספת עבודה כמעט. לדברי הגורמים, יסכימו לתוספת תקנים באופן נקודתי, אך לא יעלה על הדעת לתת תוספת שכר גורפת לכל העובדים רק בגלל מס הכנסה שלילי.

מהאוצר נמסר בתגובה כי המגעים עם העובדים נמשכים, וכי הם "בטוחים שהעובדים יעשו כל שיוכלו כדי לקדם את תוכנית מס הכנסה שלילי, שנועדה לסייע לשכבות החלשות".

בתוך כך, בסוף החודש הקרוב יפרוש פקיד שומה פתח תקוה, יאיר ניידורף, שהודיע על כונתו לפרוש כבר לפני כחצי שנה. נודע כי ייתכן שלמחליפו ימונה מבקר הפנים של הרשות, אמיר כהן.

כמו כן, סגן פקיד שומה תל-אביב 4, אלי ארגמן, פרש מתפקידו ויצטרף לאוסקר אבו-ראזק בפירמת רואי החשבון PwC קסלמן וקסלמן. אבו-ראזק כיהן בעבר כמשנה למנהל רשות המסים, וכיום הוא בכיר במחלקת המסים בקסלמן, אותה מנהל ג'רי זליגמן.