תושב קלנסואה מואשם בריגול למען חיזבאללה

על-פי כתב האישום - חאלד קָשְקוּש, שלמד בגרמניה, נפגש שם לאחר מלחמת לבנון השנייה עם אחד מאנשי חיזבאללה, שגייס אותו לשורותיו תמורת 13 אלף אירו

תושב קלנסואה, סטודנט לרפואה בן 29, המתמחה בבית-חולים בפתח-תקווה, מואשם בריגול למען חיזבאללה.

על-פי כתב-האישום, חאלד קָשְקוּש שלמד בגרמניה, נפגש שם לאחר מלחמת לבנון השנייה עם אחד מאנשי הארגון שגייס אותו לשורותיו תמורת 13 אלף אירו.

כבר לפני 7 שנים החל קשקוש להיפגש עם ראשי הארגון, והעביר להם דיווחים על בית-החולים שעבד בו והסביר על מבנים העירו בעזרת מפה מהאתר "google earth". הוא אף נידב מידע על סטודנטים ערבים-ישראלים הלומדים בחו"ל, על התמכרויותיהם לסמים, מצבם הכלכלי ואף על מידת קירבתם לדת - הכל כדי לנסות לגייס גם אותם לשורות הארגון.

קָשְקוּש אף התבקש להתקבל לעבודה בבית-החולים רמב"ם בחיפה, ולאסוף שם תיקים רפואיים של חיילים וקצינים פצועי מלחמת לבנון השנייה השוכבים שם, אותם אמור היה להעביר לידיי חיזבאללה.

כבר לפני כשבועיים נעצר קשקוש כשנחת בשדה התעופה בן-גוריון. הבוקר ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

רב-פקד רפי נוריאל, מהיחידה הארצית לחקירת פשעים בינלאומיים, אמר לגלי צה"ל כי יש ניסיונות מתמשכים לגייס ערבים ישראלים לשורות חיזבאללה, אבל במקרה הנוכחי מדובר במרגל אחד בלבד: "החיזבאללה רואה בערבים הישראלים איזשהו גורם שיכול לנוע בחופשייות בכל הארץ מכוח האזרחות שלהם, מכוח חופש התנועה שלהם, ולכן המטרה היא גם לנסות ולגייס אותם. ככל שלנו ידוע בשלב זה מדובר באיש בודד".