חשדות למכרז "תפור" בחברת החשמל: לסקר מעכב את מינוי מועמדת הוועד

לסקר הורה לשלוח את המועמדים המובילים למבחנים ; יו"ר ועדת הביקורת בדירקטוריון דרשה מלסקר לבדוק מדוע שונו תנאי הסף ; יו"ר ועד העובדים, מיקו צרפתי, מאיים לפנות לביה"ד לעבודה

יו"ר ועדת הביקורת בדירקטוריון חברת החשמל, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, פנתה באחרונה ליו"ר החברה, מוטי פרידמן ולמנכ"ל, עמוס לסקר, בדרישה לעכב את פרסום המכרז לתפקיד סגן מנהל כ"א במחוז דרום, כך נודע ל"גלובס".

ברנע-פרגו פנתה לראשי החברה בבקשה לבדוק מדוע שונו תנאי הסף במכרז באופן שיאפשר גם למועמדים שאינם אקדמאים לגשת אליו.

המכתב ששיגרה ברנע-פרגו הפך לשיחת היום בקרב ועד העובדים שמעוניין להביא למינוי מועמדת מטעמו, חברת הוועד לשעבר, נורית רוס.

נודע כי למרות הפנייה מצד ברנע-פרגו, בשבוע שעבר החלה ועדת המכרזים בהנהלת החברה במיון המועמדים לתפקיד. הוועדה בחרה ב-3 מועמדים סופיים לפי הדירוג הבא: רוס, עופר קליין ודנה בצלאל. נודע כי בהנחיית המנכ"ל, עמוס לסקר, הוחלט לשלוח את שלושת המועמדים המובילים למבחני התאמה.

כפי שפורסם ב"גלובס", עובדים בכירים בחברת החשמל התלוננו כי תנאי המכרז שונו על מנת לאפשר למועמדת המקורבת לוועד, נורית רוס, להתמודד.

כזכור, לפני כשנה התנכל הוועד למנהל כוח-אדם במחוז דרום, עופר אלסטר, עד שגרם לפרישתו מהחברה, וזאת מאחר וסרב לשנות את תנאי המכרז. באחרונה התברר כי ההנהלה נכנעה לוועד והקלה בתנאי הסף למכרז החדש , והדרישה כעת היא לתואר אקדמי או להשכלה תיכונית בשילוב 10 שנות ניסיון ניהולי.

בוועד הגיבו בכעס להחלטה, ויו"ר הוועד מיקו צרפתי, שיגר אתמול מכתב חריף ללסקר ולפרידמן בדרישה למנות לאלתר את נורית רוס לתפקיד.

בוועד מאיימים עוד לפנות לביה"ד לעבודה אם לא תאושר זכייתה של רוס במכרז. "אנו מתנגדים בכל תוקף לניסיונות החוזרים ונשנים מצד גורמים שונים בהנהלת החברה או בדירקטוריון להתנכל לעובדת נורית רוס ולסכל את זכייתה במכרז. ניכר שההתנגדות לבחירתה לתפקיד, חרף היותה המועמדת המתאימה והראויה ביותר, נובעת מאפלייתה לרעה על רקע היותה חברת ועד העובדים ופעילותה בוועד".

צרפתי ציין עוד במכתבו כי הטענות שהעלתה בעבר ברנע-פרגו בעת פרסום המכרז הקודם לתפקיד, נבדקו ע"י ביקורת הפנינית, ולדבריו, "נמצאו כבלתי נכונות בעליל".

הוא הדגיש כי "ארגון העובדים לא ייתן ידו לניסיונות להפר את ההסכמות המשותפות להנהלה וארגון העובדים. לא נשתף פעולה עם 'מכרזים מכורים', ולא ניתן לפגוע בעובדים בשל התארגנותם ופעילותם בוועד העובדים".

בכירים בחברת החשמל העריכו היום כי לאור המתיחות בין ההנהלה לוועד בנושא השינוי הארגוני, "צרפתי יכול לשכוח בתקופה הקרובה ממינוי מועמדת הוועד. ההליך יימשך עוד זמן רב".