דז'ה וו: ארזים מדווחת על בעיות פיננסיות של שוכרת נוספת באנגליה

השוכרת הבעייתית היא FOUR SEASONS HEALTH CARE השוכרת מארזים שמונה בתי אבות באנגליה, תיפגש עם כל הלווים שלה במטרה להגיע להסכם מימון מחדש או לשינוי מבנה החוב ; בחודש שעבר הייתה זו SCHC

משבר הנדל"ן באנגליה ממשיך לחבוט בחברת ארזים , הנמצאת בשליטת מאיר גורביץ'. הבוקר הודיעה החברה, כי FOUR SEASONS HEALTH CARE, החברה השוכרת ממנה שמונה בתי אבות באנגליה, תיפגש עם כל הלווים שלה במטרה להגיע להסכם מימון מחדש או לשינוי מבנה החוב.

נזכיר, שרק בחודש שעבר פרסמה ארזים (באיחור של ארבעה ימים) שלקוח מהותי שלה פרסם אזהרת רווח. מדובר במפעילת בתי האבות הבריטית SCHC, שהודיעה כי לא תעמוד בתחזית הרווח לשנה הנוכחית וכי אינה עומדת בתשלומי ההלוואה שנטלה על-מנת לרכוש את 55 בתי האבות של ארזים.

במקרה המדווח היום מדובר בשוכרת קטנה יותר. היקף ההכנסות השנתי של ארזים מ-FOUR SEASONS HEALTH CARE הוא 2 מיליון ליש"ט, ובחברה הבריטית מדגישים שתשלומים אלה שולמו כסדרם. החברה השוכרת הינה פרטית, וההודעה פורסמה לפני כשבוע באתר האינטרנט שלה.

ובהודעתה של ארזים לבורסה היא ציינה, כי "לחברה לא ידוע על קשרים עסקיים כלשהם של FOUR SEASONS HEALTH CARE עם חברת SOUTHERN CROSS HEALTH CARE".

נזכיר, שימים ספורים לאחר שפורסמה בחודש שעבר ההודעה על בעיה עם שוכר משמעותי, חברת הדירוג מעלות הורידה את דירוג האג"ח של ארזים מ-A פלוס ל-BBB. הורדת הדירוג נבעה משלושה גורמים: השוכרים, מצב שוק הנדל"ן הבריטי והחשיפה הגבוהה של החברה לליש"ט.

[לאתר אפיקים סולידיים]

מניית ארזים, שנגרעה בעדכון האחרון של הבורסה ממדד ת"א 100, נחתכה במהלך השנה האחרונה ב-86% למחיר המשקף לחברה שווי שוק של 130 מיליון שקל בלבד. היום צנחה המניה ב-11% נוספים. *