וואלה ממשיכה במסע הרכישות: רוכשת 50% מלוח חיפוש העבודה msn ג'ובס

תקנה את הפעילות מחברת רדמץ' לאחר יציאת מיקרוסופט מהמיזם ; בעקבות הרכישה יעלה לאוויר ערוץ "וואלה ג'ובס", שילווה בקמפיין בהיקף 3.5 מיליון שקל ; ביום א' הודיעה וואלה! על רכישת הרשת החברתית "מקושרים"

חברת האינטרנט וואלה ממשיכה במסע הרכישות בשוק האינטרנט המקומי: לאחר ההודעה על רכישת השליטה ברשת החברתית "מקושרים", תודיע החברה היום (ה') על רכישת 50% בלוח חיפוש העבודה msn ג'ובס, לאחר יציאת מיקרוסופט ממיזם זה ובצוותא עם חברת רדמץ' אינטרנשיונל. וואלה צפויה היום לדווח לבורסה על העסקה - כך נודע ל"גלובס".

את העסקה הובילה סייבל השקעות, בבעלות שחר סיידון.

וואלה מתחייבת לתת למיזם המשותף רישיון שימוש בשם "וואלה ג'ובס", ולצאת בקמפיין פרסומי בהיקף של 3.5 מיליון שקל, תוך קידום המותג מפורטל וואלה. השקעה זו היא במסגרת היותה שותף אסטרטגי, במטרה לחזק את המותג, ובעקיפין לחזק את פורטל וואלה עצמו.

הלוחות עברו לאינטרנט

אתר הדרושים בוואלה, יספק שירותי השמה מתקדמים ושירותי פרימיום בתשלום למשתמשים, ויתבסס על הטכנולוגיה המתקדמת בתחום, שפותחה ברדמץ'. האתר יעלה לאוויר בתוך כחודש. גלעד אילון, מנכ"ל msn ג'ובס עד עתה, מונה למנכ"ל המיזם החדש.

לדברי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה: "חיפוש עבודה, שהיה אחד התחומים הרווחיים והמכניסים ביותר בעיתונות המודפסת עבר ברובו לאינטרנט. וואלה נכנסת לעסק קיים ורווחי הצומח במהירות, כאשר הפעילות המועברת כוללת מאות אלפי משתמשים רשומים ואלפי מנויים משלמים. יש סינרגיה משמעותית בין עוצמת הטרפיק והמותג של וואלה לבין הטכנולוגיה המובילה של רדמץ'".

הכנסות פרימיום

ישועה הוסיף, כי וואלה רואה חשיבות עליונה בגיוון תמהיל ההכנסות של החברה: "וואלה ג'ובס יאפשר לנו לראשונה ליהנות הן מהכנסות פרימיום מפעילות גולשים באתר והן מהכנסות משמעותיות מעסקים שאינן באות מתקציבי פרסום".

ישועה הוסיף ל"גלובס" כי "אתר msn Jobs צמח כמעט ב-100% בשנה האחרונה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עם הכנסות של מיליונים בשנה ורווח תפעולי יפה. ישנה סינרגיה יפה מאוד בין שני המותגים ומדובר בשוק שצומח בכל העולם".

דני אבידור, מנכ"ל רדמץ': "הסכם זה הינו מסוג ההסכמים שמשמשים עבורנו כמנוף לביסוס מעמדה של רדמץ' כשחקן מוביל בשוק מערכות ניהול כוח האדם. האסטרטגיה של רדמץ' בכל העולם היא לחבור לשותף המוביל בכל מדינה, לדוגמה בהודו, אינדונזיה ואוסטרליה, ועל כן חתימת ההסכם עם וואלה, כפורטל המוביל בישראל, היא הישג חשוב עבורנו ואתגר גדול".

יש לציין כי מאז שינוי האחזקות בפורטל msn ישראל, לרדמץ' החזיקה ב-100% במיזם msn ג'ובס, שימשיך להתקיים גם בהמשך, שכן רדמץ' מכרה את הפעילות לוואלה ולא את המותג.

עסקה זו מוכיחה כי וואלה ממשיכה בניסיונותיה להעמיק את דריסתה בכל נתח שוק אפשרי, במסגרת המאבק שלה ב-YNET על הבכורה בשוק הפורטלים הישראלי. בסקר שפרסם לאחרונה אתר הדרושים AllJobs, עולה כי 85% ממשרות הדרושים מופיעים באינטרנט, ונראה כי וואלה מבינה כי אין באפשרותה שלא להיות חלק משוק צומח זה. צעד מהסוג הזה נועד, בין היתר, להתחרות ב-ynet, שמפעילה את שוק הלוחות המקוונים WinWin, כמו גם בשחקניות ותיקות אחרות כדוגמת AllJobs ו-JobNet.

הזרועות הארוכות של וואלה / פרשנות

בשבועות האחרונים, אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, מעיר את שוק האינטרנט המקומי המנומם. זה התחיל מרכישת 33% מהאחזקות של הרשת החברתית הפופולרית "מקושרים", וזה נמשך היום ברכישת 50% מפעילות אתר חיפוש העבודה msn ג'ובס.

נדמה כי ישועה רוצה חלק בכל התחומים, ואפילו גוגל, לטענתו, לא מפחידה אותו, עובדה שהובילה אותו לפיתוח מנוע חיפוש עצמאי, תוך שיתוף פעולה עם מאגר המידע של יאהו, והקמת פלטפורמת פרסום צמודת חיפוש, וואלה אדוונטג'.

חייבים להודות, היכולת שלו להתחרות בגוגל מוטלת בספק. איפה שגדולים ממנו נכשלו קשה להאמין שהוא יצליח, אם כי חייבים להגיד שאפו על היוזמה האמיצה ועל הנכונות להתחרות בשחקן כה אימתני.

שתי עסקאות הרכישה מוכיחות דבר אחד מובהק לגבי ישועה: בתחומים מסוימים וואלה מעדיפה להיות היוזמת ולהפעיל שירותים עצמאיים משלה, כדוגמת שוק החיפוש והפרסום צמוד החיפוש, ובתחומים אחרים שצומחים במהירות ויש להם רווחיות מוכחת, כדוגמת לוחות דרושים ורשתות חברתיות, ישועה משכיל להפנים כי כאשר יש שחקנים מובילים בתחום, מוטב שלא לבזבז זמן על כניסה לשוק כזה, אלא פשוט לרכוש את המתחרים.

קשה להאמין כי זו המילה האחרונה של וואלה, וסביר להניח שבחודשים הקרובים נשמע על עוד רכישות מצדה של וואלה, שהופכת לתמנון אינטרנט במלא מובן המילה. ל"גלובס" נודע כי חברת סייבל השקעות, שבבעלות שחר סיידון, שהובילה את שתי הרכישות האחרונות של וואלה, כבר מחפשת עבורה יעדי רכישה נוספים.

אילו אתרים יכולים להיות על המדף? אחד התחומים שצומחים במהירות אדירה ונחשבים לטרנד הבא בעולם האינטרנט הוא תחום הסלולר, וקשה להאמין שוואלה, שעדיין אין לה אחיזה בתחום זה, תוותר עליו ללא קרב. גם תחום הלוחות, למרות הרכישה האחרונה, עשוי להיות יעד אטרקטיבי.