למרות שהכחישו תחילה: אורבוטק מפטרת עשרות עובדים

המפוטרים הם מחטיבת מערכות הבדיקה למסכי LCD, שם בוטל אחד הפרויקטים החדשים ; אורבוטק: החברה לא מתייחסת לשמועות

חברת היי-טק ישראלית נוספת מפטרת עובדים: אורבוטק , יצרנית מערכות בדיקה לקווי ייצור, פיטרה בימים האחרונים כמה עשרות עובדים מתוך 800 עובדיה בבסיס החברה בישראל. לאורבוטק 1,600 עובדים ברחבי העולם.

ל"גלובס" נודע כי עיקר המפוטרים הם מחטיבת מערכות הבדיקה למסכי LCD, שם בוטל אחד הפרויקטים החדשים. בסך הכול ביטלה החברה שני פרויקטים גדולים. מאורבוטק נמסר בתגובה כי החברה אינה מתייחסת לשמועות.

עובדים בחברה מסרו ל"גלובס" כי לצד מהלך הפיטורים תסגור החברה את חטיבת המעגלים המורכבים, מגזר הפעילות השלישי בגודלו של אורבוטק. החטיבה תחדל להתקיים כיחידה נפרדת ותאוחד עם יחידת המעגלים המודפסים, תחום הפעילות הגדול ביותר באורבוטק כיום.

בנוסף, נודע ל"גלובס" כי החברה מתכוונת לערוך בקרוב יריד תעסוקה מיוחד לאותם עובדים.

כזכור, אורבוטק הודיעה בסוף יוני על רכישת פוטון דיינמיקס, יצרנית אמריקנית של מערכות בדיקה חשמליות לקווי ייצור של מסכי LCD, המשלימים את מערכות הבדיקה האופטיות שמייצרת אורבוטק לתעשייה הזו.

אורבוטק אמורה לרכוש את פוטון בעבור 290 מיליון דולר במזומן, במה שאמורה להיות הרכישה הגדולה בתולדותיה.

ניסיון לממש את הסינרגיה

מאז ההודעה על הרכישה, הועלו השערות על פיטורים אפשריים באורבוטק, כחלק מניסיון לממש את הסינרגיות התפעוליות בין החברות, במטרה להשיג החזר מהיר על ההשקעה.

מאידך, הפיטורים עשויים להיות חלק מניסיון ההתמודדות של אורבוטק עם אתגרים אחרים העומדים לפתחה: ככל החברות הישראליות, גם אורבוטק מושפעת לשלילה מחולשת הדולר לעומת השקל.

בעיה ספציפית עמה מתמודדת אורבוטק היא החולשה במגזרי הפעילות שלה החשופים יותר להאטה בצריכה בארה"ב ובעולם.

הפעילות הבולטת ביותר באורבוטק כיום היא בתחום מערכות הבדיקה לתעשיית ה-PCB, המעגלים המודפסים היושבים בליבו של כל מוצר אלקטרוני.

תחום זה חשוף מאוד לתנודות בהוצאה הצרכנית, והכנסותיה של אורבוטק בתחום ירדו ברבעונים האחרונים באופן שניטרל את העלייה בהכנסותיה מתחום המסכים.

אורבוטק פעילה גם בתחום המעגלים המורכבים, המותקנים במוצרי אלקטרוניקה מתקדמת.

עוד מייצרת החברה מכונות לקריאה אוטומטית של צ'קים, ומערכות מתקדמות להדמיה רפואית.

חשיפה גבוהה להאטה בארה"ב

גם בתחום הציוד הרפואי חשופה החברה להאטה בצריכה בעקבות משבר הסאב-פריים, משום שלקוחותיה בתחום הם מרפאות פרטיות בארה"ב.

בתחילת השבוע פרסמה אורבוטק את תוצאותיה לרבעון השני, ועמדה בתחזיות הצמיחה של עצמה ושל השוק, עם הכנסות שגדלו ל-105.1 מיליון דולר ורווח נקי שצמח ל-5.3 מיליון דולר.

על ההאטה בהכנסות בתחום ה-PCB ובתחום הציוד הרפואי פיצתה עלייה בהכנסות מתחום המסכים השטוחים, שגדלו ל-29.8 מיליון דולר ברבעון השני.