שרי אריסון שוקלת לשפר את הצעת הרכש למניות מלח

כוונתה היא לנקוב במחיר הגבוה ב-30% מהמחיר הקודם ; משמעות המהלך: השקעה של 30 מיליון שקל יותר מהתכנון המקורי

כצפוי, לא נרשמו קופצים רבים בתגובה להצעת הרכש של שרי אריסון ליתרת המניות (17.8%) בתעשיות מלח .

ל"גלובס" נודע כי כעת, לאחר שהאריכה בשבוע את תוקף ההצעה, שוקלת קבוצת אריסון, שבשליטת שרי אריסון, להציע מחיר של 20 שקל למניה, 30% יותר מהצעתה הקודמת שעמדה על 15.5 שקל למניה.

משמעות הדבר היא כי אריסון, שעל פי ההצעה המקורית תכננה להשקיע ברכישת מניות מלח כ-110 מיליון שקל, באמצעות החברה הפרטית ארזף, תצטרך להשקיע 30 מיליון שקל נוספים על מנת לרכוש את כל המניות, ולמחוק את תעשיות מלח מהמסחר.

מקורבים לקבוצת אריסון אמרו ל"גלובס" כי במידה וגם הצעה זו לא תתקבל כאטרקטיבית מספיק בעיני המשקיעים, יבוטל המהלך כולו כיוון שהוא הופך ליקר מדי.

אריסון רכשה את השליטה במלח לפני כשנה לאחר ששילמה עבור אחזקתה של משפחת דנקנר בחברה 863 מיליון שקל, לפי מחיר השיא בו נסחרה אז החברה - 35 שקל למניה. מאז צנחה מניית החברה בכ-50% וכך נהפך מהלך רכישת יתרת מניות מלח לזול ומתבקש.

לפני פרסומה של הצעת הרכש ב-23 ביולי, נסחרה מניית מלח בשער של 14.4 שקל, אשר שיקף את שווי ההון העצמי שלה בלבד. מאז ההצעה קפצה המניה בכ-20% לשער של 17.7 שקל, ושווי החברה בשוק עומד על 704 מיליון שקל. גם מבלי להביא בחשבון את שווי פעילות המלח של החברה, המחיר הנוכחי עדיין מגלם דיסקאונט למלח ששווי אחזקותיה (6%) בבנק הפועלים עומד היום על 1.14 מיליארד שקל.*