כלכלני לאומי: ההאטה העולמית והאינפלציה הגבוהה ישפיעו לרעה על תוצאות החברות

לפיכך ממשיכים בבנק להמליץ על רמת החזקה נמוכה במניות למשקיעים לטווח קצר ; הפועלים: "כל זמן שלא תחול רגיעה במשק האמריקני, הדבר ישפיע על כלל השווקים הגלובליים, ובכלל זה גם על אחד העם"

"אנו מעריכים, כי כל זמן שלא תחול רגיעה במשק האמריקני, שתשנה את מגמת ההאטה הגלובלית שנרשמת בעולם בחודשים האחרונים, ישפיע הדבר על כלל השווקים הגלובליים, ובכלל זה גם על אחד העם" כך כותבים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית על שוק ההון המקומי.

בבנק מעריכים כי מגמת התכווצות מחזורי המסחר תימשך בחודש הקרוב לאור העובדה כי חלק נכבד מהפעילים בשוק יוצאים לחופשת הקיץ וממשיכים להמליץ, לנוכח רמת הסיכון הגבוהה באפיק המנייתי, להמשיך ולהחזיק במרכיב מנייתי נמוך, תוך התמקדות במניות הערך הגדולות, שמפגינות יציבות ועוצמה לאורך זמן, ובעדיפות לענפים דפנסיביים, כגון התקשורת, כדוגמת פרטנר וסלקום , והאנרגיה, כדוגמת פז .

אג"ח: הגילונים אטרקטיביים, צמודות ארוכות - אטרקטיביות עם סיכון

בפועלים צופים כי הריבית צפויה עדיין לעלות לכדי 4.5%, ולכן סבורים כי המק"מ אינו מומלץ להשקעה. ההשקעה בגילונים, לעומת זאת, נותרה אטרקטיבית בהתחשב בתוספות התשואה שנעות ברמה של 0.20%-0.30% מעל מק"מ.

השחרים הקצרים נסחרים בתשואות נמוכות ולכן אינם אטרקטיביים להשקעה. כלכלני הפועלים סבורים כי יש מקום לגוון את התיק השקלי בשחרים ארוכים (שחר 2683, שחר 217) אך במינון נמוך.

הכלכלנים כותבים כי האינפלציה לשנה הנגזרת משוק ההון ירדה לרמה סבירה של 2.7%, נמוכה במעט מהערכות הבנק - 3%. בשל רמת הציפיות הנ"ל הצמודים הקצרים מומלצים להשקעה. גם הצמודים הבינוניים אטרקטיביים להשקעה (השקעה בגליל 5470,5472) לנוכח הירידה במחירי האג"ח ורמת האינפלציה הנגזרת מהשוק. הצמודים הארוכים, הנסחרים בתשואה של 3.4% ומגלמים אינפלציה עתידית של 2.55% אטרקטיביים גם הם להשקעה. עם זאת מדגישים בבנק כי רמת הסיכון הכרוכה בהשקעה זו נותרה גבוהה.

כלכלני לאומי: ההאטה העולמית והאינפלציה ישפיעו לרעה על תוצאות החברות

כלכלני לאומי ממשיכים להמליץ ללקוח הסולידי ו/או למשקיע שיידרש לכספו בטווח הקצר להמשיך ולשמור על רמת החזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסיביים, זאת בשל ההשפעה הצפויה להאטה העולמית ולסביבה האינפלציונית הגבוהה במשק על תוצאות החברות.

אג"ח: כדאיות להשקעה באגרות חוב שקליות וצמודות מדד לטווח בינוני.

כלכלני לאומי מעריכים כי לאחר הירידה שנרשמה לאחרונה בציפיות האינפלציוניות הנגזרות משוק ההון הן תואמות בקירוב את שיעורי האינפלציה הצפויים בפועל. לנוכח זאת מעריכים האנליסטים כי כיום אין העדפה ברורה בין שני האפיקים. בנוסף, בשל העובדה כי מגמת העלאת הריבית קרובה כנראה לכדי מיצוי, מעריכים בבנק כי ניתן להאריך את מח"מ הרכיב השקלי בתיק.

הכלכלנים מסייגים את דבריהם באומרם כי הגברת רכישת המט"ח על ידי בנק ישראל יכולה להעיב במידה מסוימת על האפיק השקלי. שכן, סביר כי הבנק המרכזי ימשיך להגדיל את היקף הנפקת המק"מ, דבר שעלול להביא לעליית תשואת המק"מ ובעקבות כך גם של האגרות השקליות.

כמו כן, הם מציינים כי בשל רמת הסיכון העולה בשוק אגרות החוב הקונצרניות ובשל הצפי להמשך הסנטימנט השלילי בו, כיום קיימת עדיפות להשקעה באגרות חוב ממשלתיות. את ההשקעה באפיק זה לטווח בינוני (מח"מ של 7-3 שנים) מכנים בבנק "מעניינת". באפיק השקלי קיימת עדיפות להשקעה באגרות חוב בעלות טווח בינוני עד ארוך לפדיון (מח"מ של עד שמונה שנים).

רמת הסיכון הטמונה בהשקעה באג"ח הקונצרניות גבוהה ביותר וצפויה להיוותר כזו בטווח הקרוב. לפיכך, ממליצים בבנק להתמקד בהשקעה באגרות חוב מדורגות בדירוג השקעה גבוהים. ניתן לגוון את הרכיב הקונצרני באגרות חוב שקליות.

בנוגע למסחר במט"ח מעריכים בבנק כי הגדלת קצב רכישות המט"ח של בנק ישראל בשילוב עם התחזקותו של הדולר בעולם, עשויים לחזק את הדולר מול השקל בטווח הקצר.