הורדת דירוג נוספת לחברת נדל"ן: S&P מעלות דירגה את אלקטרה נדל"ן כ-"A/שלילי"

גלובס tvהחברה הוצאה מרשימת המעקב ; התחזית השלילית נובעת מהמינוף הפיננסי של החברה וחשיפתה הגבוהה למשבר האשראי ואי הוודאות בשווקי הנדל"ן ; S&P מעלות מצפה מהחברה לפעול להורדת רמת המינוף הנוכחית בצורה משמעותית

לאחר שכבר הורידה לשלוש חברות נדל"ן ישראליות מובילות את דרוג האשראי, גזית גלוב , אפריקה ישראל וארזים , מודיעה הבוקר (א') סוכנות דרוג האשראי, S&P מעלות על הורדת דרוג לסדרות האג"ח שבמחזור של חברת אלקטרה נדל"ן ל- "A/שלילי" והוצאת החברה מרשימת ה-Credit Watch. זאת בהמשך להודעת הסוכנות מה-25 במאי על הכנסת חברות הנדל"ן הישראליות החשופות לפעילות בשווקים הגלובליים לרשימת המעקב.

הורדת הדרוג נובעת מהגידול בסיכון העסקי והפיננסי בפעילותה של החברה הכולל בין היתר: גידול בחשיפה לייזום נדל"ן מסך תיק הנכסים של החברה, הן ייזום של נכסי נדל"ן מניב והן למגורים ובתוך כך, כניסה לפעילות ייזום בהודו, המוערכת ע"י סוכנות הדרוג כשוק בעל מאפייני סיכון גבוהים יחסית.

בנוסף, הורדת הדרוג באה על רקע האטה בחלק משוקי הנדל"ן הגלובליים ועלייה בשיעורי ההיוון, אשר משפיעה לשלילה על שווי הנכסים, וצפי כי מגמה זו תתרחב גם לאיזורים נוספים. S&P מעלות גם מציינת במסגרת השיקולים להורדת הדרוג את החשיפה הגבוהה של אלקטרה נדל"ן למשבר האשראי הגלובלי אשר מקשה על יכולת השגת ליווי בנקאי לפרויקטים ולעסקאות נדל"ן מניב.

סוכנות הדרוג אומרת כי הרעה במיצוב הפיננסי, הבאה לידי ביטוי בעלייה מתמדת בחוב הפיננסי של החברה כתוצאה ממדיניות השקעות אגרסיבית, וכן הרעה ביחסי כיסוי החוב וכיסוי הוצאות המימון. הורדת הדרוג הינה בשל אי עמידה במדיניות הפיננסית, כפי שהודצגה על ידי החברה ואשר שימשה בסיס לדרוג הקודם.

סוכנות הדרוג מציינת כי תחזית הדרוג היא שלילית. תחזית זו נובעת מהמינוף הפיננסי של החברה וחשיפתה הגבוהה למשבר האשראי ואי הוודאות בשווקי הנדל"ן. מעלות מצפה מהחברה לפעול להורדת רמת המינוף הנוכחית בצורה משמעותית.

[לאתר אפיקים סולידיים]

אלקטרה נדלן