ליהמן ברדרס: יולי היה חודש גרוע ביותר לקרנות הגידור

עיקר ההפסדים נבעו מהפוזיציה המפתיעה של קרנות הגידור בה השקיעו ב"לונג" על הדולר לעומת "שורט" על האירו, בניגוד לדעה הרווחת של סוחרי המט"ח בעולם כי הן מושקעות ב"לונג" על האירו ו"שורט" על הדולר

קרנות גידור, נחשבות לתיק השקעה ספקולטיבי שהכניסה אליו מוגבלת לאנשים המסוגלים להשקיע מספר מיליוני דולרים בכדי לזכות בשירותי האנליסטים המפעילים את הקרן. קרנות הגידור אינן בוחלות בשיטות ספקולטיביות כמו רכישת אופציות, אופציות בחסר והשקעה ממונפת בשוק המט"ח העולמי.

קרנות הגידור נחשבות לאפיק השקעה נחשק המצליח לעקוף בעקביות את תשואת השוק, בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס אומרים כי קרנות גידור המאקרו הגדולות סבלו בחודש יולי האחרון מהפסדים שלא נראו כמותם בשנים האחרונות.

בליהמן ברדרס אמרו כי צריך להרחיק עד תחילת שנות ה-2000 בכדי להגיע לחודש שבו הקרנות הגיעו להפסדים כלכך גדולים.הסיבה העיקרית להפסדים של קרנות הגידור, על פי ליהמן ברדרס, היא הפוזיציות של הקרנות שהיו פוזיציות "לונג" על נפט וסחורות ופוזיציות "שורט" על נכסים והדולר.

בבנק ההשקעות דיווחו כי הופתעו לגלות, בניגוד להערכות בשוק המט"ח כי קרנות הגידור היו מושקעות בפוזיציית לונג על האירו מול הדולר בניגוד לדיעה הרווחת של סוחרי מט"ח כי קרנות הגידור מושקעות באופן הפוך, כלומר - לונג על הדולר ושורט על האירו.

[לאתר המט"ח] [לאתר חוזים עתידיים]