הוא קרא לה "ציפורה"

מחיאות כפיים סוערות לשלום קיטל, שהחל את כהונתו כיועצו של ברק במהלך תקשורתי כה מוצלח

עימות השבוע - קיטל נ' ציפורה

"ציפורה", הוא קרא לשרת החוץ ציפי לבני, ציפוררה... וזה אירע שעות אחדות לאחר שנודע כי שלום קיטל החל לכהן כיועצו הקרוב. "העובדה שאדם נוכח בעת קבלת החלטות", אמר שר הביטחון אהוד ברק בראיון שהעניק לגלי צה"ל, "לא הופכת אותו כשיר לקבלן". ההתקפה על לבני הפתיעה את המערכת משום שלאחרונה נראה כי שני השרים בוחנים - באמצעות יועציהם, ראובן אדלר ואייל ארד - שת"פ עתידי ביניהם. אז מה קרה פתאום?

התשובה נשענת על חמש הנקודות הבאות:

הסקרים מראים, שקדימה בראשות ציפורה דוחקת את העבודה עם ברק למקום השלישי. לכן, טוב לברק שקדימה תונהג על-ידי מופז, ושציפי תיאלץ לחפש "חברים" אחרים; העלאת עניין המנהיגות הביטחונית לראש סדר היום הלאומי משרתת את ברק, שנהנה כאן מעדיפות על מופז ועל נתניהו.

בהמשך, יוכל ברק לומר: אתם אמנם לא אוהבים אותי, אבל על הפרק עומד דבר חשוב יותר: ביטחון המדינה. זוכרים מה קרה כשהצבנו בקריה אזרח חסר ניסיון (עם שפם)?; נתניהו כבר הודיע, כי כאשר ינצח בבחירות יעדיף לכהן גם כשר האוצר. אז מי לדעתכם הכי יתאים לכהן כשר הביטחון שלצדו?; ביסוס הדימוי "האזרחי" של ציפורה יגדיל את הזדקקותה לשת"פ עם מר ביטחון.

כל זה אירע במהלך ראיון ששר הביטחון העניק לתחנה הצבאית, שהוא מופקד עליה. והשורה התחתונה: מחיאות כפיים סוערות לקיטל שהחל את כהונתו במהלך תקשורתי כה בסיסי, וכה מוצלח.

דו"ח השבוע - מישהו דיבר על קרינה?

"הרגולציה לוחצת, התחרות גוברת, הבורסה יורדת והקרינה מסרטנת", כך פתח אנליסט התקשורת של בית-ההשקעות אי.בי.איי את מאמר הפרשנות שפרסם השבוע בעקבות הדו"ח הכספי של חברת סלקום לרבעון השני. כן, סלקום שוב הצליחה להכות את התחזיות והשאירה את רובנו פעורי פה.

אם כי בפה הזה (כך אומרים) כבר אין כל-כך הרבה רוק - כי הבלוטות סתומות בשל הקרינה, וגם אין הרבה מילים כי היכולת להפיק אותן נחלשה בשל התאיידות המוח המוקרן. והאמת, שגם האצבעות שלי מתקתקות את המילים האלה, לאט-לאט, בשל השימוש הגובר במקלדת הסלולר שמספקת את שירותי הערך המוסף שאליהם התמכרתי.

אבל את סלקום הדברים האלה לא מטריד. עובדה, לקוחות החברה מדברים יותר, ובדו"ח הרבעוני זה התבטא ברווח שעלה על 600 מיליון שקל לפני הוצאות פחת, מס, ריבית והפחתות. כדי להבין את הנתונים צריך לחתוך, לחקור וללמוד את מהלכי העומק של החברה. אבל אפשר להסתפק גם בתיאור תמציתי יותר של העניין, ולהצביע על עמוס שפירא, המנכ"ל.