קודם ותרו על הניילון בסנדוויצ'ים

כל הרצים בבחירות לרשויות המקומיות צבעו את דגלם ירוק, כמה ציני יכול פוליקאי להיות

פאר ויסנר הוא יו"ר מפלגת הירוקים

הבחירות המוניציפאליות ברשויות המקומיות בפתח, וראשי רשויות רבים אימצו להם את הצבע הירוק והם מציגים פעילויות שהם עושים למען תושביהם ולמען הסביבה העירונית שבתחום אחריותם. את רוב השקעתם הם יעשו בדברים הנראים לעין כמו שיפור חזות פני העיר, הצבת אמצעי מיחזור ברחובות העיר וכד'. פעולות אלו לכשעצמן מבורכות וחשובות, אך לא ניתן להסתפק רק במעשים שהעין רואה.

הפנמתם של קריטריונים סביבתיים חייבת להתבצע בכל פעילות יומיומית של הרשות המקומית ובין השאר במוסדות החינוך העירוניים. בימים אלה נערכות הרשויות המקומיות לשנת הלימודים הבאה. ההערכות כוללת גם הוצאתם של מכרזים רבים לשירותים שונים הניתנים לבתי הספר שבתחום אחריותן כמו הסעות של תלמידים, ניקוי בתי הספר, גינון בתי הספר וכד'.

על ראש רשות מקומית שהנושא הסביבתי בליבו, וגם זה אשר "נצבע" לאחרונה בירוק, לדרוש מכל גוף אשר זוכה במכרזי העירייה למתן שירותים במערכת החינוך העירונית בפרט ובעיר בכלל, לעמוד בקריטריונים סביבתיים אשר יגנו על התושבים.

ערב פתיחת המכרזים ברשויות המקומיות, על ראש הרשות לדרוש כי במכרז ההסעות של התלמידים יוכלו להשתתף רק חברות אשר רכביהם אינם מזהמים את האוויר ופוגעים בבריאות ילדינו, כפי שהם נדרשים לעמוד בתקני תעבורה שונים כדוגמת חגורות בטיחות. עליו לדרוש שבמכרז ניקוי בתי הספר יוכלו להשתתף רק חברות אשר משתמשות בחומרי ניקוי ידידותיים לסביבה אשר קיבלו את אישורו של המשרד להגנת הסביבה. עליו לדרוש שחברת הגינון העובדת במוסדות החינוך בעיר לא תפעיל מפוחים לאיסוף הלכלוך והעלים היבשים שבחצר המוסד החינוכי, מפוחים שיותר מאשר הם מנקים הם גורמים לאבק, לרעש רב ולזיהום אוויר, אלא שתבצע את הניקוי "כמו פעם" - במטאטא. עליו לעמוד על כך שמוסדות חינוך חדשים בעיר, גנים ובתי ספר, ייבנו בבניה ירוקה הן מבחינת התכנון של המוסד והן מבחינת חומרי הבנייה. בנייה ירוקה תביא עימה חיסכון משמעותי בחשמל ובכסף.

ראש עיר ירוק בנשמתו יתרום רבות גם אם יעמוד על כך ששקיות הניילון ייעלמו מכריכי הילדים בבתי הספר, ושכל בית ספר יבחר לעצמו קטגוריית מיחזור בה יתמקד בשנת הלימודים הבאה: נייר בקבוקים, פסולת אלקטרונית וכו'.

על מנת שילדינו יחיו בסביבה נקייה יותר ובריאה יותר, עמידה של ראש עירייה על הכללת הקריטריונים הסביבתיים במכרזים הינה צעד הכרחי, אשר אנו כחברה נראה את תוצאותיו באופן מיידי ואשר יחייב את נותני השירותים השונים לשנות דיסק באופן פעילותם ולהתחיל לפעול על בסיס ירוק נטו.

גם לוועדי ההורים בבתי הספר והעירוניים יש תפקיד מכריע בכך שהדברים יקודמו ושהשינוי יבוצע. כולנו הרי יודעים שלראש העיר חשובה דעתו ועמדתו של גוף כמו ועד הורים עירוני בכלל, ובתקופה כזאת על אחת כמה וכמה, אחרי הכל מדובר בבריאותם של ילדינו. חינוך ירוק צריך לעשות ולא רק לדבר.