אלוני חץ משלמת המחיר על ההשקעה ב-:Pirelli הפסידה 89 מ' ש' ברבעון השני

המנכ"ל נתן חץ: "ברור לחלוטין שהשקענו בעיתוי אומלל" * רשמה הפרשה של 117.7 מיליון שקל כתוצאה מירידת ערך מניית חברת הנדל"ן האיטלקית

"בדיעבד, בוודאי שלא הייתי רוכש את המניות של פירלי (Pirelli) לפני שנה. אם כבר, הייתי רוכש אותן היום". כך אמר היום ל"גלובס" נתן חץ, מנכ"ל ומבעלי השליטה בחברת הנדל"ן אלוני חץ על רקע פרסום הדו"חות לרבעון השני של השנה. "אם אתה הולך לקזינו, רק אחרי שהכדור נופל על המספר אתה יודע שלא היית משקיע במספר שעל ידו. ברור שהשקענו בעיתוי אומלל. אנחנו חושבים שהמחיר היום של מניית פירלי נמוך מאוד".

*האם תממשו את האחזקה?

חץ: "לא. כמה שההפסד כואב, מרגיז ולא טוב לנו, כבר לא נשאר להפסיד הרבה כסף. זה יתקן את עצמו באיזשהו שלב. השווקים מטבעם לא תמיד מדויקים. כרגע זה בהגזמה כלפי מטה".

אלוני חץ, הנמצאת גם בשליטת משפחת ורטהיים, החליטה לפני שנה לרכוש מניות (3.7%) של חברת הנדל"ן האיטלקית תמורת 389 מיליון שקל. בשנה האחרונה צנחה מניית פירלי ב-75% ואלוני חץ רשמה עד היום בגינה הפסדים של 286 מיליון שקל. ההשקעה בפירלי נכון לתום הרבעון השני הסתכמה ב-130 מיליון שקל בלבד. בדו"ח הרבעון רשמה החברה הפסד של 117.7 מיליון שקל בגין "הפסד מירידת ערך של ניירות ערך זמינים למכירה".

הפסד של 89.2 מיליון שקל

בשורה התחתונה סיימה אלוני חץ את הרבעון השני בהפסד של 89.2 מיליון שקל לעומת רווח של 88.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה. מלבד התאמת השווי ההוגן של מניות פירלי, רשמה החברה הפסד של 35 מיליון שקל כתוצאה מהפחתה לירידת ערך של השקעות והתאמת שווי הוגן של ניירות ערך סחירים, וכן הוצאה של 78 מיליון שקל הנובעת מהפרשי מדד בגין התחייבויות לזמן ארוך של הקבוצה.

סך ההכנסות של אלוני חץ ירדו ב-8.7% ל-233 מיליון שקל וההכנסות מדמי שכירות נותרו סביב רמה של כ-76 מיליון שקל.

החברה מחזיקה גם ב-17.1% ממניות PSP השוויצרית, לאחר שרכשה מניות בשווי של 1.7 מיליארד שקל. כמו כן היא מחזיקה ב-6.9% ממניות EQUITY ONE שבארה"ב ו-14.1% ממניותFIRST CAPITAL REALTY.

גם האינפלציה הגוברת פגעה בתוצאות החברה. לאלוני חץ התחייבויות שוטפות בהיקף של 1.5 מיליארד שקל והתחייבויות לזמן ארוך בהיקף של 4.9 מיליארד שקל. המדד הגבוה ברבעון השני הביא לזינוק של 107% בהוצאות המימון ל-161.7 מיליון שקל.

ההון העצמי נשחק

גורם שלילי נוסף שפגע בדו"חות הכספיים קשור להתחזקות השקל. ההון העצמי נשחק ב-10% ל-2.34 מיליארד שקל. התיסוף של השקל ביחס למטבעות אחרים הביא לקיטון בהון העצמי של 139 מיליון שקל לפני מס. מתוך סכום זה כ-40 מיליון שקל לפני מס נזקפו דרך הדו"ח רווח והפסד וכ-99 מיליון שקל נזקפו ישירות להון העצמי לפני מס.

חץ מסר בהודעה, כי "אלוני חץ ממשיכה בפיתוח עסקיה בדרום מזרח אסיה והודו ובימים האחרונים דיווחה על חתימת חוזים מחייבים בגין עסקאות בתאילנד ובהודו. יתרת המזומנים של הקבוצה עומדת על כ-1.5 מיליארד שקל, ובצירוף קווי האשראי הבלתי מנוצלים בארץ המסתכמים בכ-0.8 מיליארד שקל, הם מאפשרים לקבוצה להוציא את תוכניותיה אל הפועל תוך איתור הזדמנויות נוספות".

דירקטוריון אלוני חץ החליט כי ב-2008 תשלם החברה דיבידנד מינימאלי בסך של 56 אגורות למניה שישולם בארבעה תשלומים רבעוניים. בהתאם לכך, בחודש אפריל ויוני שולם דיבידנד בסך של 32 מיליון שקל בגין הרבעון הראשון והשני של השנה. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגין הרבעון השלישי של השנה בסך של 14 אגורות למניה (16 מיליון שקל), שישולם בספטמבר הקרוב.

בשנה האחרונה איבדה המניה כ-46% מערכה וירדה למחיר של 9.8 שקלים.