שיטת הנטו: עוד הטבה מתוכננת למגזר החקלאי

הנהלת המינהל מתכוונת להביא לאישור המועצה הצעת החלטה המאפשרת לאגודות במושבים ובקיבוצים להקים פרויקטים של נדל"ן על שטח של 60 דונם נטו, במקום 75 דונם ברוטו

הנהלת המינהל מתכוונת להביא לאישור המועצה הצעת החלטה המאפשרת לאגודות במושבים ובקיבוצים להקים פרויקטים של נדל"ן על שטח של 60 דונם נטו, במקום 75 דונם ברוטו, כפי שהציעה החלטה 717.

יש לציין, שהחלטה 717 בוטלה על-ידי בג"ץ יחד עם החלטה 727 והחלטה 737, בטענה שהן פוגעות בצדק החלוקתי, ולכן על המינהל מוטל לאמץ החלטה שונה.

לדעת גורמים במינהל מקרקעי ישראל, ההחלטה החדשה מיטיבה עם האגודות החקלאיות, שכן משמעות של 60 דונם נטו היא כ-100 דונם ברוטו, הרבה יותר מההצעה שנפסלה על-ידי בית המשפט בבג"ץ הקשת המזרחית. לטענת הגורמים, באם תתאשר קיים סיכוי שהם תתקל בהתנגדות בטענה שהיא מעניקה זכויות מיותרות למגזר החקלאי.

יש לציין, שההחלטה נוגעת לשטחים המשותפים בלבד ואינה נוגעת לזכויות האישיות של החקלאים, הכוללות אפשרות להקים מבנה לתעסוקה של 500 מ"ר בכל נחלה חקלאית במסגרת החלטה 979. החלטה זו אמנם אושרה על-ידי המועצה, אך הוגש נגדה בג"ץ על-ידי פורום 15 הערים הגדולות וגורמים נוספים. באם שתי ההצעות יאושרו, משמעות הדבר היא תוספת משמעותית של תעסוקה שאינה חקלאית למגזר החקלאי.

המינהל השיב בתגובה, שהוא אינו מפרסם הצעות החלטה טרם העברתן לחברי המועצה.