דיכטר על פיטוריו של ניצב אורי בר-לב: "לא ייתכן שקצין בכיר לא יקבל את מרות המשטרה"

(עדכון) - דיכטר הודיע אמש לבר-לב, מפקד המחוז הדרומי במשטרה, כי הוא מוציאו לחופשה כפויה שבסופה ייערך לו שימוע לפני פיטורין - זאת לאחר שסירב לצאת לשנת לימודים בטענה כי מדובר בבזבוז כספי ציבור

"שום ארגון בטחוני אינו יכול להסכים לכך שקצין, בכיר ומצליח ככל שיהיה, לא יקבל עליו את תוכניות ומרות הארגון" - כך אומר היום (ב') השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר, בתגובה לסערה שעוררה ההודעה על פיטוריו הצפויים של ניצב אורי בר-לב.

דיכטר הודיע אמש (א') לבר-לב, מפקד המחוז הדרומי במשטרה, כי הוא מוציאו לחופשה כפויה בת 30 יום, שבסופה ייערך לו שימוע לפני פיטורין.

ההחלטה נתקבלה לאחר שבר-לב סירב להצעת דיכטר והמפכ"ל, רב-ניצב דודי כהן, לצאת בקיץ הבא לשנת לימודים על חשבון המשטרה, בטענה כי מדובר בבזבוז כספי ציבור.

השר לביטחון הפנים אמר הבוקר לגלי צה"ל כי היה בכוונתו להחזיר את בר-לב לתפקיד פיקוד על מחוז או על אגף בתום שנת הלימודים, אך כל המאמצים לשכנעו לנסוע ללימודים בארצות-הברית עלו בתוהו.

"הוכח סופית שבר-לב אינו מוכן לצאת ללימודים", טען השר דיכטר בראיון לגלי צה"ל, וציין כי מספר התפקידים בצמרת המשטרה הוא מצומצם, ובכל שנה ישנם קצינים בכירים שאינם מרוצים מהשיבוץ שהם זוכים לו. "המשטרה עברה ועוברת כמה טלטלות, והיא חייבת להיבנות באופן שיאפשר לה לבצע את המוטל עליה כראוי", הוסיף השר לביטחון הפנים.