השחקנית הלן מיירן: "אנסו אותי כמה פעמים בדייטים; זה לא משהו שצריך לקחת לבימ"ש"

"בימי הקולג' שלי קרה כמה פעמים שבסיום הדייט הבחור פשוט נעל את דלת החדר וכפה עליי סקס. זה היה בלי אלימות מוגזמת, בלי להכות, אלא פשוט נגד רצוני"

"כפו עליי סקס כמה פעמים בדייטים וזה היה אונס, אבל לא הרגשתי שזה משהו שצריך להגיע לבית המשפט". כך גילתה שחקנית הקולנוע זוכת האוסקר הלן מיירן, בראיון ל-GQ, מגזין הגברים המוביל בארה"ב.

מיירן זכתה באוסקר על משחקה בתפקיד מלכת אנגליה בסרט "המלכה" ב-2006.

מיירן בת ה-63 דיברה על התקופה בה הייתה בקולג'. אמירתה זו נחשבת יוצאת דופן, וכבר מעוררת מחלוקת בבריטניה ובארה"ב.

הלן ניסתה להסביר את עמדתה בראיון: "אי אפשר היה לדווח על מקרים כאלה למשטרה בימים ההם. אם בחורה נכנסת מרצונה עם בחור למיטה וברגע האחרון משנה את דעתה ואומרת 'לא' והבחור ממשיך - זה אונס. אבל, אני לא חושבת שהיא יכולה לקחת את הבחור בנסיבות האלו לבית המשפט. זה תחום כל-כך פתלתל, לא? זה אחד החלקים העדינים ביחסים שבין גברים לנשים, שפשוט צריך לעבוד עליהם ולפתור את זה בינו לבינה".

בראיון הוסיפה מיירן כי לדעתה המתאגרף מייק טייסון אינו אנס בהגדרה. היא גילתה כי בימי הקולג' שלה קרה כמה פעמים כי בסיום הדייט הבחור פשוט נעל את דלת החדר וכפה עליה סקס, אבל "זה היה בלי אלימות מוגזמת, בלי להכות, אלא פשוט נגד רצוני".

הראיון עם מיירן מעורר תגובות נזעמות מצד ארגונים למען נשים בבריטניה, שחוששים כי האמירות הללו עלולות להקשיח את העמדה הציבורית וזו של מערכת החוק כלפי מקרי אונס. כמו כן, חוששים בבריטניה כי נשים ייאמצו את המלצתה של מיירן ויתלוננו פחות על מקרים של כפייה מינית שהינם, לכאורה, בתחום האפור.