גורמים מקורבים לבדיקת המבקר בפרשת נילי פריאל: "כשר אבל מסריח"

משרד מבקר המדינה ביקש הבהרות וחומרים נוספים מאהוד ברק במסגרת בדיקת עסקי אשתו ; בדיקת המבקר החלה עקב תלונה שהגישה תנועת אומ"ץ בהמשך לפרסום בערוץ 10 בעניין חברת טאורוס שבשליטת פריאל

משרד מבקר המדינה ביקש הבהרות וחומרים נוספים משר הביטחון, אהוד ברק, במסגרת בדיקת עסקי אשתו, נילי פריאל, והחשש לכאורה כי ניצלה את קשרי בעלה בכדי לגייס לקוחות לחברה שבבעלותה. לכשייבדקו החומרים הנוספים, יהיה ניתן לומר יותר בבירור, מה תוצאותיה הצפויות של הבדיקה; ואולם, נכון לעכשיו, גורמים המקורבים לבדיקה הגדירו את הממצאים כ"כשר אבל מסריח".

בדיקת המבקר החלה בעקבות תלונה שהגישה תנועה אומ"ץ בהמשך לפרסום בנושא זה בערוץ 10 בעניין חברת טאורוס שבשליטת פריאל, המיועדת לתווך בין אנשי עסקים זרים למקבלי ההחלטות ולצמרת העסקית בישראל.

במסמך שחשף העיתונאי רביב דרוקר מערוץ 10 מתארת פריאל את פרופיל החברה ומציינת כי היא מכירה אישית את רוב רובם של 900 מקבלי ההחלטות במדינת ישראל. "רבים מאנשי העסקים הבכירים האלה בוטחים ומרגישים נוח לעבוד עם אנשים שהם מכירים", כתבה במסמך וציינה כי על מנת לשכור את שירותי טאורוס על המעוניין לשלם סכום של 30 אלף דולר לשנה. עבור אותו סכום כסף לא מבוטל אמורה פריאל לערוך ללקוחות שלה "זיהוי הזדמנויות עסקיות, ייעוץ בנושאים פיננסיים, היכרות עם אנשי עסקים בכירים ומעצבי דעת קהל".

החברה נסגרה

תנועת אומ"ץ טענה בתלונתה למבקר כי פריאל מנצלת לכאורה את קשרי בעלה, בכדי לגייס לקוחות המבקשים להגיע לאישים מצמרת הנהגת המדינה ומעולם העסקים. עוד נטען בתלונה, כי בתחילת חודש מרס 2008 רשמה פריאל את טאורוס ברשם החברות תחת הכתובת ברחוב פנקס 66 תל-אביב - דירת של מגוריהם בני הזוג ברק במגדלי אקירוב שבצפון תל-אביב. מאז נרשמה החברה לא נתנה לה פריאל פרסום ואף לא שיתפה את מקורביה בעצם קיומה.

פריאל, שעד לנישואיה לברק עבדה כאשת יחסי ציבור, טענה בתגובה לפרסומים כי הפעילות של חברת טאורוס אינה נשענת על ברק. "רוב ההיכרויות בישראל הן היכרויות שלי. אני הייתי מעורבת במשך 30 שנה בתחום העסקי, לא הכרתי אדם אחד או שניים?", טענה. כמו כן, בעקבות הפרסומים סגרה פריאל את החברה.