רק שניים מ-14 ח"כים חברי הוועדה לזכויות הילד הגיעו לדיון על היעלמות הילדה רוז

השניים שהגיעו הם יו"ר הוועדה, נדיה חילו, וח"כ זאב אלקין, שהגיע באיחור ניכר ; לדיון הגיע גם יו"ר המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, שערך למשתתפים סקירה על מקרים דומים שאירעו בעבר

רק שניים מתוך 14 חברי הוועדה לזכויות הילד של הכנסת הגיעו היום לדיון מיוחד שכונס בעקבות פרשת היעלמותה של הילדה רוז פיזם. השניים שהגיעו הם יושבת ראש הוועדה, נדיה חילו, וח"כ זאב אלקין, שהגיע באיחור ניכר.

מי שכן טרח להגיע לדיון בוועדה הוא יושב ראש המועצה לשלום הילד, הדוקטור יצחק קדמן, שערך למשתתפים סקירה על מקרים דומים שאירעו בעבר. בשיחה עם גלי צה"ל, אמר קדמן כי הוא מאוכזב מהנוכחות הדלה של חברי הכנסת: "מצער לראות שפרשה שהסעירה מדינה שלמה לא מעניינת את נבחרי הציבור שלנו", אמר.

בדיון הסביר קדמן כי מדי שנה, נרצחים בישראל בין חמישה לשישה ילדים בתוך משפחתם. "במקרים הללו, הופכים באמצעות כל מיני עסקאות טיעון את הרצח להריגה, ואת ההריגה לגרימת מוות ברשלנות. בשבילי, זה אותו הדבר", אמר הד"ר.

קדמן הוסיף כי המדינה אינה עושה די כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד, ולדבריו, הדבר דורש השקעת משאבים ושינוי תפיסה. "לצערי הרב, רוז תישכח בעוד כמה ימים - עד למקרה הבא", הוא טען.