גאידמק מקבל הלוואות מהאחים ויליגר: ישעבד מניותיו בווילי פוד, גילאון ואמריס ויקבל הלוואה של 76 מ' ש'

(עדכון) האחים, בעלי השליטה הקודמים בווילי פוד, מחזיקים ב-12.7% מזכויות ההצבעה בחברה, ואילו גאידמק מחזיק ב-44.3% ; לאחים ניתנה אופציית רכש לשיעבודים במקרה של הפרת תנאי ההלוואות, כך שהם עשויים לחזור לשליטה

איש העסקים ארקדי גאידמק ממשיך במרוץ אחרי המזומנים, על רקע דרישת בנק מזרחי-טפחות למימוש ההלוואה שלקח. גאידמק נוטל הלוואה ממשפחת ויליגר כנגד שיעבוד מחצית מהחזקותיו בחברות אמריס , ויליפוד וגילאון .

זה אינו שיתוף הפעולה הראשון בין גאימדק למשפחת ויליגר. לפני כשנה רכש מהם גאידמק את השליטה בחברת ויליפוד, וכן קיימו הצדדים בתקופה האחרונה מגעים בדבר מכירת חברת הנדל"ן אוסיף של גאידמק למשפחת ויליגר. ל"גלובס" נודע כי מדובר בהלוואה של 76 מיליון שקל.

גאידמק נאלץ לשעבד מניות ואופציות של ויליפוד בהיקף של 22.17% מחברת ויליפוד, ששוויין עומד היום על 27.7 מיליון שקל; 25.2% מאחזקותיו בבית ההשקעות גילאון, ששוויין עומד על כ-10 מיליון שקל; ו-37.5% מאחזקותיו באמריס אחזקות, שמניותיה אינן נסחרות בבורסה אלא רק האג"ח של החברה. המניות והאופציות הועברו אתמול לנאמן להחזקה בחשבון נאמנות לשם הבטחת מימוש הביטחונות במקרה הצורך.

שני הסכמי ההלוואה נחתמו ביום ראשון בין צבי, רוית ויוסי ויליגר, המחזיקים ב-12.5% ממניות ויליפוד, לבין גאידמק. לויליגר ניתנה זכות רכישה של כל ניירות הערך הממושכנים או חלקם בתמורה להפחתת סכום ההלוואה הבלתי נפרע - במקרה של הפרת חוזה ההלוואה.

עוד נציין כי באמצעות הלוואה זו, משפחת ויליגר חוסמת את אפשרות מכירת השליטה בויליפוד לקבוצת נטו על-ידי גאידמק. במסגרת המגעים שניהל גאידמק לאחרונה למכירת השליטה בויליפוד לקבוצת נטו, הציעה קבוצת נטו לגאידמק סכום הגבוה אומנם במעט ממחיר השוק אולם, בהתחשב בהתניות שהציבה קבוצת נטו לעסקה יש להניח כי גאידמק היה נשאר עם סכום נמוך יותר.

עסקה בין גאידמק לקבוצת נטו לא רק שהיתה מחייבת את אישור הממונה בשל ממשקי הפעילות של שתי החברות אלא שהיא היתה מחייבת גם את היפרדותם הניהולית של האחים ויליגר מתפקידיהם הניהוליים בחברה.

צביקה ויליגר, המחזיק ב-10.62% מהמניות, משמש כמנכ"ל החברה ואילו יוסי ויליגר, המחזיק ב-1.91% מהמניות, משמש כיו"ר ויליפוד השקעות.

לפי הסכם שערך גאידמק לפני כשנה עם האחים ויליגר, כל אחד מהאחים זכאי להודעה מראש של 36 חודשים, דבר שהיה מחייב את גאידמק לשלם להם בגין סעיף זה סכום של כ-7 מיליון שקל.

בנוסף, בתוקף הסכם הרכישה עם גאידמק, ניתנה לצביקה ויליגר אופציית PUT במסגרתה הוא יכול לחייב את גאידמק לרכוש ממנו את מניותיו במחיר העסקה המקורי, שנעשה לפי שווי חברה של כ=400 מיליון שקל. מאז הרכישה, נשחק שווי החברה והיא נסחרת היום לפי שווי שוק של 125 מיליון שקל, כך שהמשמעות היא כי גאידמק היה נאלץ לשלם לויליגר פרמיה של עד עשרות מיליוני שקלים על אחזקותיו בחברה.