יבואנית LG תובעת מתקין שלה: התרשל בהתקנת מסכי טלוויזיה על קירות גבס

חברת ח.י. אלקטרוניקה תובעת כ-55 אלף שקל מבעל חברה שהועסק אצלה כקבלן בהתקנת מסכי טלוויזיה, בטענה כי רשלנותו המקצועית גרמה למסכים שהורכבו על קירות גבס ליפול ולהינזק

חברת ח.י. אלקטרוניקה, יבואנית מוצרי LG בישראל, תובעת בבית משפט השלום בתל-אביב כ-55 אלף שקל מבעל חברה שהועסק אצלה כקבלן בהתקנת מסכי טלוויזיה, בטענה כי רשלנותו המקצועית גרמה למסכים שהורכבו על קירות גבס ליפול ולהינזק.

נח שלמה, המנכ"ל והבעלים של חברת אל-גד מערכות מתקדמות, ביצע עבור יבואנית LG כ-668 התקנות של מסכי פלזמה ו-LCD, כאשר 30 מהן בוצעו על קירות גבס.

באמצעות עו"ד יורם אסלמן טוענת היבואנית ח.י., כי במהלך נובמבר 2007 התקבלו במוקד השירות שלה תלונות מלקוחות שבבתיהם או בבתי העסק שלהם ביצעה אל-גד התקנות של מסכים. הלקוחות התלוננו על נפילת מסכים שהותקנו על קירות גבס, כאשר בשלושה מקרים נגרם נזק בלתי הפיך למסך ונדרשה החלפתו.

נח שלמה התבקש על-ידי ח.י. לחזור ללקוחות הללו ולבדוק את איכות ההתקנה, אולם לטענת היבואנית בחלוף חודש ימים ממועד הדרישה הוא ביצע ביקורת רק אצל שבעה לקוחות. בלית ברירה, נטען, נאצלה ח.י. לבצע בעצמה את בדיקת ההתקנות. התנהגותו הרשלנית של המתקין, נאמר בתביעה, פגעה במוניטין שיש לח.י. בענף מוצרי האלקטרוניקה ובאמינות מוצריה. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 42407/08).