בבנק ישראל מגדירים את הפגישה עם נציגי ה-OECD כ"חיובית"

נציגי המשלחת למדיניות כלכלית של הארגון למדינות המפותחות נפגשו הבוקר עם שר האוצר, רוני בר-און ; השבוע מבקרים בארץ שני צוותים נוספים, שיגבשו חוות-דעת דומה בנושאי מינהל ציבורי וחקלאות

שר האוצר, רוני בר- און, נפגש הבוקר עם המשלחת למדיניות כלכלית של הארגון למדינות המפותחות, ה-OECD, בראשות מנהל המחלקה הכלכלית של הארגון, אנדרו דין, לצורך קידום הליך הצטרפותה של ישראל לארגון.

חברי המשלחת ייפגשו בהמשך היום גם עם מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב; הממונה על התקציבים, רם בלינקוב; הממונה על שוק ההון, ידין ענתבי. המשלחת תשהה בארץ ארבעה ימים, במהלכם ייפגשו עם נציגי משרדי התמ"ת, הבריאות והחינוך, ועם נציגים מתחום התעשייה והאקדמיה.

מוקדם יותר היום נפגשה המשלחת עם נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר. בפגישה נדונו הדרכים לשיתוף פעולה עם הארגון והציפיות של הארגון ממדינת ישראל. בבנק ישראל הגדירו את הפגישה כ"חיובית".

המחלקה למדיניות כלכלית בארגון ה-OECD צפויה לגבש חוות דעת מקצועית שתכלול פרמטרים שונים לבחינת התאמתה של מדינת ישראל לארגון המדינות המפותחות. דו"ח הועדה יובא לאישור בועדת הכלכלה של הארגון, ובמועצת ה-OECD. השבוע מבקרים בארץ שני צוותים נוספים שיגבשו חוות-דעת דומה בנושאי מינהל ציבורי וחקלאות.

ארגון ה-OECD בוחן את רמת מחויבותה של ישראל לסטנדרטים של הארגון, המבוססים על ערכי דמוקרטיה פלורליסטית, שלטון החוק ומחויבות לכלכלת שוק חופשי המיישמת עקרונות של פיתוח בר-קיימא. הליך ההצטרפות מנוהל על-ידי צוות ההיגוי המקצועי בראשות ראש האגף הבינלאומי במשרד האוצר, עודד ברוק, הקובע את המדיניות לקידום והסדרת העניינים הדרושים לשם מימוש ההצטרפות, לרבות בחינת התשלומים התקציביים הכרוכים בתהליך וקידום הסדרי חקיקה הדרושים, בתיאום עם כלל הגורמים והמשרדים הרלוונטיים.

שר האוצר סקר בפני חברי המשלחת את מצב המשק הישראלי ואת עיקרי המדיניות הכלכלית שמנהיגה הממשלה, כפי שבאה לידי ביטוי בתקציב המדינה לשנת 2009 שאושר בממשלה. השר אמר כי "הכלכלה הישראלית הוכיחה עמידות גם מול חוסר יציבות כלכלית עולמית ופוליטית מקומית".

מבין הצעדים שמקדמת הממשלה, ציין השר את היקף ההשקעה הממשלתית בחינוך ותיאר את הרפורמה בחינוך כ"אופק חדש". השר סיכם כי הוא נחוש להמשיך להנהיג מדיניות אחראית תומכת צמיחה תוך צמצום פערים, על אף חוסר היציבות הפוליטית, על מנת לחזק את החברה והכלכלה בישראל, ואמר כי ההצטרפות לארגון ה-OECD הינה שלב חשוב בהתבגרותו ושיכלולו של המשק הישראלי והסקטור הציבורי.