מזוז לליכוד ולקדימה: רשם המפלגות יבדוק עבורכם קיום מתפקדים כפולים

היועץ המשפטי לממשלה קורא למפלגות הליכוד וקדימה להעביר לרשם המפלגות את שמות כל החברים בהן, כדי לבדוק קיום חברויות כפולות ; חוק המפלגות אוסר על חברות ביותר ממפלגה אחת

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, קורא למפלגות הליכוד וקדימה להעביר לרשם המפלגות את שמות כל החברים בהן, כדי לבדוק קיום חברויות כפולות. כך מציע מזוז במכתב תשובה ששיגר ליועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי.

כידוע, חוק המפלגות אוסר על חברות ביותר ממפלגה אחת. זאת, בין היתר כדי למנוע "השתלטות עוינת" או השפעה לא הוגנת של מפלגה אחת על מפלגה אחרת.

בימים האחרונים קיבל מזוז כמה פניות ביחס לאכיפת האיסור האמור. בליכוד הביעו חשש שהעברת רשימת המתפקדים שלה לידי מפלגה אחרת כמו קדימה, לשם מציאת מתפקדים כפולים, תפגע בצנעת הפרט של חבריה.

מזוז בחן את האפשרות המשפטית והמעשית שרשם המפלגות יערוך את הבדיקה האמורה, לבקשת המפלגות המעוניינות בכך. בהיעדר הסדר חלופי הולם, כותב מזוז, הוא סבור שאין מניעה משפטית שרשם המפלגות יערוך הצלבה של רשימת החברים של שתי מפלגות שביקשו זאת ממנו. לדבריו, הרשם אף מוכן לקחת על עצמו משימה זו.

מזוז קורא למפלגות המעוניינות בכך להעביר לרשם רשימה של מספרי הזהות של חבריה, על גבי גיליון אקסל. במידה והרשם ימצא רישום כפול, הוא יעביר את לשתי המפלגות את מספרי הזהות החופפים כדי למנוע את המשך הפרת החוק, אולם הוא לא יערוך בירור עם אותם מתפקדים כפולים אלא הדבר יהיה באחריות המפלגות.

מאחר שהצהרה בדבר חברות או אי-חברות במפלגה מהווה גם עבירה פלילית, מזוז רואה צורך בהתגייסות דחופה של המפלגות להסדרת הנושא. לדבריו, מאחר שהחוק אינו קובע מנגנון ביצוע לאכיפת איסור ההתפקדות הכפולה, בכוונתו ליזום עבודת מטה במשרדו כדי לבחון ייזום חקיקה להסדרת הנושא.