רימונים תובעת 233.5 מיליון שקל מישרוטל: הפרה הסכם להפעלת מלון רימונים בירושלים

לטענת בעלת המלון, ישרוטל סגרה את מלון רימונים בירושלים בעקבות האינתיפאדה ולא שילמה דמי שכירות

רימונים חברה להשקעות שבשליטת בני משפחת בן-גיאת, שהוכרזו כפושטי רגל, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך של 233.5 מיליון שקל נגד החברה הציבורית ישרוטל ניהול מלונות, שבשליטת משפחת לואיס, המתמחה בניהול בתי מלון, זאת, בטענה להפרת הסכם מדצמבר 1999 להפעלת מלון רימונים ברחוב יפו בירושלים.

באפריל 2000 החלה ישרוטל להפעיל את המלון על בסיס הסכם שכירות לתקופה של 25 שנה. בין הצדדים נחתם הסכם, לפיו תעמיד ישרוטל לרימונים הלוואה שתאפשר את פירעון חובותיה לחברת הכשרת היישוב, עימה התקשרה בהסכם להקמת המלון, שלא יצא אל הפועל.

מנגד ישרוטל תשכור את המלון לתקופה של 25 שנה, כולל תקופת האופציה לרכישת המלון, שתבטיח דמי שכירות, שיאפשרו את השבת החובות של רימונים לבנק הבינלאומי בגין המימון שהעניק לה לרכישת הזכויות במלון ולישרוטל בגין ההלוואה שנתנה לה. לפי ההסכם, לאחר פירעון חובות אלו היה צפוי להיוותר בידי רימונים רווח נוסף בגין דמי השכירות וכן הזכויות במלון עצמו בסוף תקופת השכירות.

עילה להשתלטות

בכתב התביעה נטען כי ביולי 2001, זמן מה לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה ובשל הירידה הדרסטית בתיירות, החליטה ישרוטל, בניגוד מוחלט להסכם השכירות ובאופן חד-צדדי, לסגור את שערי המלון ולפטר את העובדים. בנוסף נטען, באמצעות עוה"ד סיני אליאס ואילנית סויבלמן, כי ישרוטל מעולם לא שילמה לרימונים את דמי השכירות עבור המלון.

לטענת רימונים, לישרוטל לא היתה לה כל עילה אמיתית להביא לביטולו של החוזה מלבד רצונה להתנער מהתחייבויותיה, בהן תשלום דמי השכירות. לדבריה, ישרוטל גם סיכלה את יכולתה לפרוע את ההלוואה שנתנה לה, כדי "ליצור עילה לנקיטת הליכים דורסניים להשתלט על המלון בהליכי המימוש ולרכוש אותו בנזיד עדשים במסגרת הליך המימוש בהוצאה לפועל".

רימונים דורשת לחייב את ישרוטל בתשלום פיצויים בגין השווי של המלון שהיה נותר בידיה לאחר תום תקופת השכירות בסך המוערך בכ-45 מיליון דולר; ובגין הרווח שהיה נותר בידה בגין דמי השכירות בסך המוערך בכ-20 מיליון דולר.

רימונים גם מבקשת מבית המשפט לפטור אותה מתשלום אגרה, בנימוק כי ישרוטל גרמה לקריסתה המוחלטת והביאה את בעלי מניותיה העיקריים (האב משה, האחים שם טוב, אהרון, ואברהם בן-גיאת) לפשיטת רגל ולקריסה כלכלית. ישרוטל טרם הגישה כתב הגנה. (ת.א. 1953/08).

* הבהרה: רשת מלונות רימונים מקבוצת הכשרת היישוב אינה קשורה לתביעה שהוגשה על-ידי רימונים חברה להשקעות שבשליטת משפחת בן-גיאת נגד ישרוטל ניהול מלונות.