המספרים נחשפים: שופרסל תשלם 114 מיליון שקל על 50% מרשת "אלף"

שוויה של "אלף" עלה בעקבות החרם החרדי על הרשת המתחרה "שפע שוק" של רבוע כחול ; מדובר בסכום הגבוה ב-14 מיליון שקל מהסכום שהציעה שופרסל לשותפיה ברשת "אלף" בדצמבר 2007

קוצרים את פירות חרם החרדים על שפע שוק. רשת שופרסל צפויה לשלם סכום של 114 מיליון שקל עבור רכישת יתרת השליטה ברשת "אלף" - כך נודע ל"גלובס".

סכום זה גבוה ב-14 מיליון שקל מהסכום שהציעה שופרסל לשותפיה ברשת "אלף" בדצמבר 2007, שעמד על 100 מיליון שקל. יצוין כי בשעתו, הצעתה של שופרסל התבססה על נוסחת התמורה המגיעה לשותפיה לשעבר ברשת אלף שקבעה מכפיל רווח, בתוספת פרמיה על יציאה מוקדמת.

עד כה העבירה שופרסל לשותפיה לשעבר ברשת "אלף": אברהם משה-מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו, סכום של 104 מיליון שקל, והיא צפויה להעביר אליהם סכום נוסף של 10 מיליון שקל.

התמורה שמשלמת שופרסל עבור רשת "אלף" היא הוכחה נוספת לכך ש"אלף" הייתה הנהנית העיקרית מהחרם החרדי שהוטל על רשת שפע שוק של רבוע כחול .

החרם, שתחילתו בפברואר 2008, הביא לפגיעה קשה במכירות סניפיה החרדיים של רשת שפע שוק, שבאה לידי ביטוי גם בתוצאותיה הכספיות של רבוע כחול.

כזכור, ביולי השנה מימשה שופרסל בפועל את האופציה לרכישת יתרת השליטה (50%) ברשת "אלף" מידי שותפיה לרשת אברהם משה-מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו. רשת "אלף", שהוקמה באוגוסט 2006, מנתה ערב מימוש האופציה 9 סניפים, ששניים מתוכם, בבני ברק ובירושלים, פעלו בזכיינות. מחזור המכירות של "אלף" עמד על כ-970 מיליון שקל בשנה.

לאחר השלמת הרכישה, ב-19 לאוגוסט השנה, השיקה שופרסל את רשת "יש", שהחליפה את רשת "אלף" ואת רשת "זול פה" של שופרסל. למעשה, כל סניפי "זול פה" (37 סניפים) וסניפי "אלף", מותגו תחת השם "יש".

חרם החרדים על שפע שוק אומנם מקל על שופרסל את המעבר מהמותג "אלף" למותג "יש", אולם בעוד ש"אלף" זוהתה כרשת חרדית לכל דבר ועניין, הן בשל פעילותה במגזר החרדי בלבד והן בשל מנהליה החרדיים, הרי שרשת "יש" אינה מזוהה כרשת חרדית.

הצלחתה של רשת "יש" במגזר החרדי תימדד בעוד שנה-שנתיים, תקופה שבה, יש להניח, השותפים לשעבר ב"אלף", ישובו לפעול במגזר החרדי עם תום תקופת הצינון. השוק החרדי הוא שוק שנאמן למחיר, ומשה-מרגלית, בוים ולניאדו, כבר הוכיחו פעם אחת היטב שהם יודעים להתמודד בו טוב יותר מכל אחד אחר.