אתר אמזון יבצע שינויים כדי להקל את הגלישה עבור עיוורים

הפדרציה האמריקנית למען העיוורים זכתה במשפט נגד אתר הקמעונאות Target - ובכך מחויבת אמזון לבצע שינויים גם אצלה

ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון , תידרש לבצע שינויים באתר האינטרנט שלה כך שיהיה יותר נגיש עבור גולשים עיוורים. החלטה זו היא חלק מפסיקת בית-משפט שהתקבלה לאחר שהפדרציה האמריקנית למען העיוור (NFB) תבעה לפני כשנתיים את אתר הקמעונאות Target בטענה שהאתר אינו מספק גישה נאותה עבור גולשים עיוורים, מפני שאינו תומך בתוכנות המשמשות לקויי ראייה בעת גלישה באינטרנט דוגמת אלו הממירות טקסט כתוב לדיבור.

בסופו של דבר זכתה ה-NFB בפיצויים של 6 מיליון דולרים. כחלק מההחלטה, שהושגה בסיכום בין הצדדים, התחייבו ב-Target לעצב מחדש את האתר כך שיתאים לגולשים עיוורים, לתקן שורה של בעיות שהתגלו בו והועלו על-ידי ה-NFB ולעבוד עם הפדרציה על המשך שיפור נגישות האתר.

השינויים שיונהגו באתר Target יכללו הפיכת האתר כולו לאפשרי לשימוש באמצעות מקלדת ולא רק באמצעות עכבר ואפשרות להבלטת והדגשת טקסטים בעזרת סמן העכבר.

שוויוניות גם בשירותי תקשורת

כריס דניאלסון מהNFB- בירך על שיתוף-הפעולה בין הצדדים ואמר כי הוא מקווה שגם אתרים אחרים יבדקו את נושא נגישות אתרם עבור ציבור לקויי הראייה. "מרבית האתרים נגישים במידה מסויימת עבור גולשים עיוורים, מיעוטם מספקים נגישות מלאה ומיעוטם אינם נגישים כלל, רוב האתרים נמצאים בתווך שבין אלו לאלו", אומר דניאלסון.

כמה מהשינויים אליהם התחייבו ב-Target יכללו גם את אמזון. למשל, החלת סרגלי כותרת חדשים, שהרי חטיבת הפתרונות הטכנולוגיים של אמזון היא זו המשרתת גם את Target. כמו-כן, מספקת חטיבת הפתרונות הטכנולוגיים של אמזון שירות גם לחברות כגון Marks & Spencer, Mothercare, Lacoste ו-Timex.

ל-NFB יש הסכם עם אמזון במסגרתו מחוייבת אמזון לספק נגישות מלאה ושוויונית עבור גולשים עיוורים באתר הבית שלה.

החלטת בית-המשפט בתביעה מול Target הסתמכה על החלטת בית-המשפט העליון של מדינת קליפורניה משנת 1990 הקובעת כי חובת מתן גישה הולמת לנכים ואנשים עם מוגבלויות, שחלה על מבנים ומתקנים ציבוריים, תקפה גם לגבי שירותי הטלפוניה והתקשורת.

בעמותות הפועלות למען זכויותיהם של נכים ואנשים עם מוגבלויות ביקשו להדגיש כי ישנה גם החלטת בית משפט הקובעת שמתן גישה באתרי אינטרנט עבור אנשים עם מוגבלויות היא חובתם של כל האתרים ולא רק אתרים התלויים בקשריהם עם העולם הממשי דוגמת אתרי קמעונאות. "נראה שלא כל האתרים הפנימו זאת", אמרו שם.