מירוץ לכנסת: המחוזי ביטל את זיכויה של ח"כ טרטמן מנהיגה במהירות של 132 קמ"ש

שופט התעבורה יוסף ריבלין זיכה את טרטמן משום שהתביעה הביאה עד אחד - ולדבריו, "ביהמ"ש מחוייב להקפיד הקפדה יתרה בקיום דקדקני של נוהלי ההפעלה" ; המדינה ערערה למחוזי, והתיק הוחזר לביהמ"ש לתעבורה

בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל את זיכויה של ח"כ אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו) מעבירה של נהיגה במהירות מופרזת (132 קמ"ש במקום 90 קמ"ש) והחזיר את התיק לדיון בבית המשפט לתעבורה.

שופט התעבורה יוסף ריבלין זיכה את טרטמן משום שהתביעה הביאה עד אחד, ולכן לדבריו "בית המשפט מחויב להקפיד הקפדה יתירה בקיום דקדקני של נוהלי ההפעלה" של הממל"ז. מאחר שהשוטר "לא רשם את הערכים שקיבל עת ערך בדיקת הממל"ז בתחילת ובתום המשמרת", זיכה ריבלין את הח"כית.

המדינה עירערה וסגן נשיא המחוזי, השופט עוני חבש, קיבל את הערעור לאחר שקבע שלא היתה פגם בהתנהלות המשטרה. חבש קיבל את עדות השוטר, לפיה בעת העבירה לא היו מחויבים השוטרים במחוז בו עבד ברישום תוצאות בדיקת הכיול, משום שעבדו אז עם מערכת ישנה, וההנחיה הייתה שאין צורך בעריכת רישום שכזה.

בנסיבות אלו, פסק חבש, "בשונה מהמסקנה אליה הגיע השופט קמא, איני סבור כי השוטר נדרש לכתוב את הערכים שהתקבלו בעת בדיקת הכיול. אני סבור כי היעדר הרישום בטופס מהווה פגם טכני גרידא שאין לו כל משקל לעניין מהימנות הבדיקה של המכשיר ושאינו מפחית מהמשקל הראייתי של המדידה במכשיר. השוטר שנכח באירוע הינו שוטר מיומן ובעל ניסיון עשיר בהפעלת המכשיר".

התיק הוחזר לשופט ריבלין לשם שמיעת תשובתה של טרטמן לאישום ובירור האשמה לגופה. (ע"פ 40773/07).