הוקפאו ההליכים נגד רעות אלקטרוניקה למרות התנגדות הנושה המובטח הגדול

בנק לאומי ורוב הנושים הלא מובטחים תמכו בהקפאה ורק בנק דיסקונט התנגד, בנימוק שתוכנית ההבראה היא הליך חסר סיכוי, כאשר מול חוב של כ-32 מיליון שקל טוענת החברה לנכסים בסך כ-13 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא צו הקפאת הליכים לחברת רעות אלקטרוניקה ורכיבים, העוסקת במכירת מחשבים וציוד היקפי בסיטונאות למשווקים, בגין חובות של כ-32 מיליון שקל, וזאת למרות התנגדות אחד משני הנושים המובטחים.

בבקשת החברה נטען כי 27 מיליון שקל מהחובות הם לספקים, וכי הקשיים אליה נקלעה החברה נגרמו בשל ירידה בהיקף המכירות, חובות ספקים, ירידת שער החליפין של הדולר ועוד. בעל השליטה, סירוס סקיאן, ערב אישית לחובות החברה. לחברה שני נושים מובטחים בדרגה שווה - בנק לאומי ודיסקונט.

לאומי ורוב הנושים הלא מובטחים תמכו בהקפאה ורק דיסקונט התנגד, בנימוק שתוכנית ההבראה היא הליך חסר סיכוי, כאשר מול חוב של כ-32 מיליון שקל החברה טוענת לנכסים בסך כ-13 מיליון שקל, ואין גורם חיצוני שיממן את ההקפאה המבוקשת. רו"ח מטעם הבנק קבע, על סמך מסמכי החברה שתפס, שהסיכוי להמשיך פעילותה כ"עסק חי" הוא אפסי, בין היתר משום שתחום פעילותה הוא בבחינת "עולם הולך ונעלם". לכן טען דיסקונט שהליך ההקפאה ומכירת המלאי לצורך המשך מימון פעילות החברה בתקופת ההקפאה, עשוי לפגוע בו כנושה המובטח הגדול ביותר.

השופט יצחק עמית קבע כי "מול הנזק הוודאי שייגרם לכלל הנושים, אם תידחה הבקשה והכונס מטעם בנק דיסקונט ימשיך בפעולתו, עומד החשש לנזק שייגרם לבנק דיסקונט עקב ההקפאה. לא שוכנעתי שהחשש לנזק הוא גדול כדי כך שעל בית המשפט להעדיף כבר בשלב זה את האינטרס של בנק דיסקונט על פני האינטרסים של כלל הנושים האחרים". צו ההקפאה ניתן עד ל-2 בנובמבר. (פש"ר 839/08).