מו"ל "מקור ראשון" שלמה בן-צבי לוקח לידיו את תפקיד העורך הראשי

ב"מקור ראשון" טוענים כי מדובר בהחלטה של קבוצת משקיעים חדשה שנכנסה לעיתון ; מערכת העיתון תעבור לירושלים כדי לצמצם בהוצאות

שלמה בן-צבי, מבעלי העיתון "מקור ראשון", לוקח לידיו גם את תפקיד העורך הראשי. ל"גלובס" נודע עוד כי במהלך החודשיים הקרובים מתכנן העיתון, שממוקם בתל אביב, לעבור לירושלים, מהלך שעשוי להביא לחיסכון ניכר בהוצאותיו.

במהלך החודשים האחרונים נכנסה קבוצה של משקיעים מארצות-הברית ומבריטניה לעיתון "מקור ראשון", ובכוונתה להוביל תהליך של פיתוח העיתון כמו גם הגדלת התפוצה. ההחלטה למינויו של בן-צבי לעורך הראשי של העיתון התקבלה על-ידי קבוצת המשקיעים החדשה. מ"מקור ראשון" נמסר היום כי במסגרת התוכנית האסטרטגית ביוזמת המשקיעים, נבנית שדרת ניהול מקצועית לעיתון ומתוכננת יציאה לקמפיין פרסומי נרחב שימשך כשנה לטובת הגדלת מספר המינויים והקוראים ומיתוג העיתון.

בנוסף, מונו באחרונה שני סמנכלי"ם חדשים בעיתון: איריס אלקוני, סמנכלי"ת סחר ושיווק האחראית על מערך השיווק והמכירות של העיתון; ומיכאל שרינגנטון, סמנכ"ל כספים האחראי בין השאר על ניהול כולל של המערך הפיננסי של העיתון ועריכת חוזים והסכמים מול ספקים.

יצויין כי עד כה שימש בן-צבי כעורך אחראי של "מקור ראשון", ואילו אמנון לורד שמונה לתפקיד עורך (ברשימת הקרדיטים) העיתון לפני כ-5 שנים שימש בפועל כעורך ראשי. מ"מקור ראשון" נמסר כי לורד ימשיך לשמש עורך בכיר בעיתון ובעל טור שבועי. עוד נמסר כי קבוצת המשקיעים נמצאת בימים אלה במגעים עם מספר מועמדים למינוי תפקיד מנכ"ל העיתון, אשר אמור להיכנס לתפקידו עד סוף שנת 2008.

כי קבוצת המשקיעים שנכנסו בתחילת השנה כשותפים בעיתון, התחייבו להשקיע מחצית מהסכום הכולל אותו הם אמורים להשקיע, ורק בסוף 2008 הם ישקיעו את המחצית השנייה של הסכום - במידה והעיתון יעמוד ביעדי רווחיות.

במהלך השנה וחצי האחרונות התמודד בן-צבי עם לא מעט לחצים וקשיים שנבעו בעיקר מעצם סגירת החינמון "ישראלי". יחד עם זה, הצרות לא פסחו גם על "מקור ראשון": כפי שפורסם בתחילת השנה, משכורות נובמבר 2007 של עובדי העיתון לא שולמו במועדן, ובן-צבי הודיע לעובדים כי תשלום השכר בגין חודש זה ייעשה במחצית השנייה של שנת 2008. באותה תקופה, אלדד בן-זימרה, ששימש מנכ"ל "מקור ראשון", הודיע על התפטרותו מהתפקיד, וכך גם נורית גרנות, ששימשה כחשבת החברה. בן-צבי הכחיש אז את הדברים.