התפתחות בחקירה: המשטרה ביצעה מעצר ראשון בפרשת רצח פרופ' דוד ניב

פרופ' ניב נרצח לפני שנה וחצי מירי מכונית חולפת בדרכו לביתו בסביון מבית-החולים איכילוב, בו ניהל את מחלקת הכאב ; החשוד: גבר בן 36 מכפר קאסם

התפתחות בחקירת רציחתו של הפרופסור דוד ניב ברמת-גן: שנה וחצי לאחר הרצח המסתורי של פרופ' דוד ניב, שניהל את מחלקת הכאב בבית-החולים איכילוב בתל-אביב, המשטרה מודיעה כי ביצעה מעצר ראשון בפרשה. החשוד: גבר בן 36 מכפר קאסם, אולם שאר הפרטים על מעורבתו, כמו גם יתר החקירה, עדיין נתונים תחת צו איסור פרסום; הפרופ' נרצח מירי מכונית חולפת, בדרכו הביתה מבית-החולים.

הבוקר הותר לפרסום כי המשטרה עצרה אתמול גבר בן 36 מכפר קאסם, בחשד למעורבות ברצח. יתר פרטי המקרה טרם הותרו לפרסום.

ככל הנראה, לא מדובר באדם שהיה מעורב ישירות בביצוע הרצח, וההערכה היא כי צפויים בפרשה מעצרים נוספים. ביחידה המרכזית של מחוז תל-אביב מעריכים כי פתרון הפרשה הסבוכה קרוב, לאחר המעצר הראשון שבוצע היום.

נורה, איבד שליטה והתנגש בעץ

בתחילת חודש פברואר 2007 נורה למוות הפרופסור ניב, שניהל את מחלקת הכאב בביה"ח איכילוב בת"א. ניב, בן ה-56 במותו, הותיר אחריו אישה ו-3 ילדים. הרצח אירע ברחוב האלוף-שדה ברמת-גן, כשהפרופ' היה בדרכו לביתו שבסביון.

חקירה ראשונית העלתה שפרופ' ניב שנורה, איבד את השליטה על רכבו, ואז התנגש בעץ ובאי-תנועה. אזרחים שהבחינו ברכב מסוג BMW קרוב לשעה 2:00 לפנות בוקר, הזעיקו את השוטרים, ומשאלה הגיעו למקום, הם מצאו את דוד יושב במכוניתו ללא רוח חיים, כשפלג גופו העליון מנוקב כדורים. בכביש בו נמצאה במכונית אותרו כמה קליעים.

פרופ' ניב לא היה מוכר למשטרה, ועל פי החקירה לא היו לו אויבים. המשטרה בדקה כיוונים פליליים שונים וחקרה את כל בני המשפחה, החברים והקולגות של הפרופ'. עם זאת, החוקרים התקשו לאסוף פרטים מזירת הרצח עצמה, כיוון שלא נמצאו עדי ראייה באירוע.